INTERIØRSVAKHET OG AVHENGIGHET…

Å jeg er garantert ikke den eneste..!

 

 

Interiør er for mange en hobby, og for oss som drar dette et steg lenger blir det ren lidenskap. Svakheten min og noe som nesten har blitt en avhennighet, er å få det til å se mest mulig mykt, behagelig å kosete ut. Jeg elsker at det flommer over av tekstiler, og levende lys det brennes det mye av for å si det slik… Hvorfor må det plent passe best til sene høst kvelder, når det er vel så pent på en lys sommerdag…? Jordtonene får atmosfæren til å bli mer dempet, lun og behagelig, noe som i seg selv er med på å mykne det til.

Lys har utrolig stor forskjell på kvalitet. Jeg tenkte ikke på det før, men har gjort meg en del erfaringer etterhvert. Det er foressten IKKE dermed sakt at billige lys til 10-20 kroner er så billige likevel om du brenner mye lys.. Erfaringsmessig har jeg sett at de brenner opp på null komma niks, å da kan billige lys veldig ofte bli dyrere en de “dyre” lysene.. Mange har også en blinkende flamme som gjerne bare blir større og større, og i verste fall gjør at hele lyset rundt veigen også tar fyr. 

Sot er også en ting å tenke på, å noe jeg har blitt enda mer påpasselig med etter at vi hadde et skikkelig arbeid med å pusse opp taket i stuen. Mye kommer selvfølgelig med årene, men om man er litt obs, kan taket holde seg pent mye lenger. 

 

Jeg mener ikke at man skal ruinere seg for å få de beste lysene, absolutt ikke. Men om du kjenner å ser litt ekstra på lyset neste gang du skal handler et, å eventuelt spør betjeningen om det soter mye/brenner raskt, har en sveiende flamme osv kan du styre unna de verste. De aller peneste å lengst varende lysene jeg har hatt, og som jeg har enda er noen store kubbelys fra Riviera Maison. Flammen står nesten helt stille, å en skulle tro at lysene brant evig! De kosta litt ekstra, men så mye jeg har hatt de tent, hadde jeg helt sikkert brent opp den prisen i billige lys for lengst. IKEA synes jeg ikke har så galne lys, men det kommer litt an på hva man kjøper. Nille er nok dessverre de jeg har vært mest missfornøyd med.

 

Et loddent skinn skaper også et kosete preg, å er utrolig mykt å deilig å ha i sofaen. Det er fluffy og mykt, å jeg sliter med å gå forbi om jeg finner et som er spesielt mykt og fint. Dette du ser her er fra Kremmerhuset, og er tibetansk lam. Det samme er puta. Passer veldig godt sammen med jordtonene jeg har sydd putene i. Geiteskinn kunne jeg også tenkt meg til å hatt på stoler/gulv/benk eller dekorert med ellers. Vakkert og naturlig <3 Det er heller ikke for ingenting at man sier mykt som et lam… <3

Friske roser gir et lite løft med de rene og friske fargene. De er også penest når de har stått en stund og fått opna seg litt. Duften er ikke til å glemme, og jeg skulle absolutt ønske at den var sterkere 🙂 Sammen med levende lys blir det nesten magi utav det! Å nå som hage sesongen er i gang for fullt, trenger man nødvendigvis ikke å handle seg roser heller foressten… Man kan pynte flere border med ting man finner langs veien eller utenfor huset også.

Med dette ønsker jeg dere en riktig god kveld, med en sterk anbefaling ! Finn frem lysene du har i huset! Tenn dem, len deg tilbake og NYT!! <3

#interiør #rivieramaison #diy #sy #lys #roser #hjem #hus

 

8 kommentarer

Siste innlegg