GULLUNGERUMPER MED STORT LEVENDE SMIL!

God dag alle sammen! I Nydelig gullungerumper fra mormoren hans, synes jeg det var på høy tid å dele litt av denne solstråla igjen 🙂 Kofta sto det dessverre ikke navnet på, å her håpet jeg at dere kunne hjelpe meg litt ? 🙂 Helt nydelig til den søte rumperen fra klompelompe !!!

 

 

Det å få lov å kunne bli mor er en gave. Det er selvfølgelig ikke bare rosenrødt alt, men jeg tror det er viktig å fokusere på det positive 🙂 Vi har vært veldig heldige å jeg kan med ærlighet si at Aleksander er en blid og fornøyd gutt 99% av dagene 🙂 

 

Han nermer seg 9 hele måneder, noe som betyr at jeg har vært så heldig å få være moren hans like lenge som et svangerskap ( viss vi tenker på det vi alltid lærer, og ikke at et svangerskap faktisk regnes som 42 uker som igjen er i overkant av 10 måneder… 😀 )

En nyskjerrig, tolmodig, bestemt, glad og aktiv liten gutt har jeg fått bli kjent med, siden 6.11.15. De desidert beste månedene hittil i livet!!! En mors kjærlighet for barnet sitt er noe man stadig hører om eller leser om. En ting man kan drømme om, men ingenting man virkelig kan forstå før man opplever det selv..  At et lite grimas kan bety så mye, eller at en bleie plutselig kan være så viktig, det er noe jeg aldri hadde tenkt meg på denne måten 🙂

 

Mange gjør seg store forventninger før en får barn, å veldig mange får seg et stort sjokk over hvor mye arbeid det faktisk er i starten da det ikke står til forventningene deres. Selv om barnet “bare” sover og spiser, er det en total omstilling i livet som dessverre aldri kan beskrives da det er så individuelt hvordan opplevelsen er.

 


 

 Før Aleksander kom fantaserte vi om fiske og fjellturer vi skulle gå på etterhvert, ting vi skulle lære han, trilleturer i starten å slike ting 🙂 Men hvordan omstillingen ville bli, og hvordan livet sammen med en liten tass ville bli var vi begge bestemt på å KUN ta akkurat som det kom. For alt vi visste kunne ungen slite med kolikk og vi kunne risikere våkenetter i månedsvis eller inn og ut av sykehus viss ungen var syk. Det at kjærligheten oss imellom skulle være helt perfekt, å alt skulle være idyllisk som bare det ville vi heller ikke tenke på , da jeg tror det er her det blir mest utfordrende for foreldrene 🙂 

 

Om jeg ser bort fra ammeproblemene som etter de første månedene begynte å gå på helsa løs. ( som de spesielt intresserte kan lese mer om HER ) , er jeg veldig glad for at vi ikke så for oss alt mulig å heller bare tok alt som det kom. Jeg tror vi har vunnet mye på å ha en avslappa holdning til det å få barn, å bare tatt det som en helt ny ting hvor vi ikke vet noe som helst hvordan vil gå 🙂 Et godt samarbeid mellom oss foreldrene,  gode samtaler og det å kunne le i mange situasjoner i stedenfor å bare bli frustrert, det har hjulpet oss mye. (Men det betyr ikke at det ikke har vært null frustrasjon^^ ) For ingen har det rosenrødt som på film, og som mange skriver 🙂

Det rundt og ikke minst i ukene etter en fødsel føler jeg er veldig tabubelagt, å noe som er vanskelig eller ikke vits å gå i dybden på med folk som ikke har født selv.. Jeg liker å være åpen om ting, å er ikke redd for å fortelle om hvordan det gikk med oss 🙂 Nå må det også sies at uansett hvor tøffe dager man kan ha innimellom, veier det lille smilet, latteren eller bare en søt liten bevegelse opp imot ALT! Å at man har en veldig god mekanisme i hodet som gjør at vi glemmer 😀 Tenk de som får 10 barn da dere?? Det er garantert en grunn for det 😀 😀 ( Slapp av å ikke få panikk om du leser det sister her PB,  hehe…) 

 

Disse bildene tok jeg foressten for litt siden, å deler koften med søskenbarnet til Aleksander som er to uker eldre, mens de har hver sin rumper 🙂 ELSKER babystrikk, å det blir mye brukt!


 

Igjen er det det absolutt største som noen gang har skjedd oss! Å vi står fortsatt fast ved det vi snakka om like etter at jeg fikk han på brystet mitt for første gang(Thihi), at dette var noe vi definitivt skal gjennom igjen 🙂 Jeg håper vi får oppleve dette igjen en gang, å før den ting kommer koser vi oss alt vi kan med den lille sjarmøren av en gutt vi har 😀 Tenk alle årene han har foran seg! Å tenk alle årene vi skal kose oss sammen <3

 


 

Ordene under her har jeg skrevet i et innlegg om Aleksander før.. Det er bare så viktig, å ikke minst riktig! At jeg bare må dele de med dere igjen :)<3

Hvert minutt sammen med denne gutten er et dyrebart og viktig minutt. Skal man virkelig være god og snill mot noen på denne jord er det barna. Et dønn erlig ansikt med øyne som KUN er fulle av godhet, tror jeg virkelig det finnes en mening med livet når jeg ser på den nydelige krabaten vår!

 Takk for oppmerksomheten alle sammen, å ha en fin dag videre 🙂 <3 

#baby #familie #babystrikk #håndarbeid #klompelompe 

 

5 kommentarer

Siste innlegg