EN SPESIELL DAG I STARTEN AV ET EVENTYR!

 

 

Med detaljer av lyseblått, levende lys og god stemning vil nok alltid den 6. november være en spesiell dag i dette huset. Med årene vil den nok forandre litt utrykk vil jeg tro, å det vil bli en dag som får mer og mer betydning for vært år som går. 

I går feira vi det første året til godgutten vår, sammen med familien fra begge sider. Bordene var pynta med de søteste blomstene jeg vet om, blå ballonger, og ellers litt koselige detaljer. Det ble litt kjedelig med bare engangs duk under bordpynten, så jeg klippa raskt opp litt rester fra vi hadde igjen fra sengegavlen å mekka meg løpere til bordene i lin. Det gjorde ingenting om de ikke var helt strøkne, da de bare ble enda mer røffe med skrukker, da blondene på toppen var rufsa til.

 

 

 

Har forelska meg helt i disse søte ordene fra Riviera Maison, å bruker de som dekor til mye forskjellig! Er de ikke søte vel ? ^^ Vasen i midten er riviera Hurricane i medium, mens de to på sidene faktisk er whiskey glass fra samme merke. Lysholderne er fra IKEA å passer til både små og store telys. Noen bruker de også som dessertskåler, så her er det bare å bruke fantasien!

 

 

 

 

Gaver er ikke så lett å forstå seg på enda. Men jeg tipper det ikke er lenge til han forstår hva det egentlig er! Iallfall så elsket han det som var innafor papiret, å har kost seg masse med lekene allerede 🙂 Noen av tingene synes vi er greit å “gjemme” litt bort etter selskapet, bare for å få det til å vare enda lenger med å ta frem litt etter litt. Dette er også noe vi gjør med de “gamle” lekene i ny og ne, for at de da skal bli litt mer spennende når vi drar dem frem igjen. Da blir en ikke så fort lei, å ser nye gleder med leker en hadde glemt. Jeg er helt overrasket over alt det morsomme å spennende han fikk! Heldiggrisen vår <3

 

Jeg nevnte jeg skulle lage en enkel liten kake kun til han for å la han grise litt for seg selv med sin egen bare for moro skyld siden han fylte 1 år. Vi var kjempe spente alle mann, å ble skikkelig overrasket da han kun ville pirke av blåbæra å spise dem. Litt krem fikk han også i seg, men det var egentlig veldig pent i forhold til hva vi hadde trodd 🙂 Thihi ^^ Morsomt var det iallfall, å jeg tror han koste seg han også med det lille han ville smake av den ^^

 

 

 

På menyen sto det i invitasjonen : varmt og kaldt, søtt og salt. Pølser i brød hører med til selskaper som dette, som ble etterfulgt av kaker, dessert og frukt. Kjempe kule muffins laga av mor, og kaker av farmoren hans og ene tanten. Mye snadder! Gamle barne middagsglass brukte jeg til å lage gele i som dere ser på bildet. Med en enkel liten blå sløyfe på ble dette super søt synes jeg ^^ Frukt prøvde jeg å være litt kreativ med, å stappa ispinner jeg kjøpte på kreativ i melonskiver. Veldig gret for barn og holde i, + at de så ut som små søte is ^^ Jeg trykka også ut litt figurer i frukt, slik som hjertene og de gule stjernene dere ser i Ananas. Dessert for en hver smak, og litt for alle aldre 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Et fantastisk øyeblikk mellom yngst og eldste på festen. Aleksander har desidert verdens kuleste oldefar, som vi alle er så utrolig glade i ! <3 Han vet jeg ikke hva jeg skulle gjort uten, å vi synes det er stor stas hver gang vi er sammen.

 

” Kjære Aleksander! For et år siden kom du inn i livene våre som en liten stjerne <3 Et helt år har vi lært deg å kjenne allerede, å det har vært en reise av de sjeldne. Et rent eventyr, med forskjellige kapitler og milepæler. Du lærer oss nye ting hver eneste dag, å vi er veldig stolte som får lov å dele hverdagen vår med deg!

I går tok du også dine første skritt alene, som du også fikk vist frem i selskapet. I dag ville du bare opp å gå, å viss du falt var det opp igjen. Kjempe flink! Å jeg blir helt rørt når jeg tenker på alt du lærer deg, å skal lære videre i dette livet <3 Ikke alt vil nødvendigvis være lett alltid, men du viser allerede nå at du reiser deg når du faller. Å det er en stor styrke ! 

Tusen takk for gode minner og opplevelser sammen, det har vært både lærerikt og spennende. Jeg og far er utrolig glade i deg, å gleder oss til å reise videre inn i livets eventyr for å se hva kapitlene vil vise. <3

Gratulerer med dagen Aleksander! Varme klemmer, fra mor og far <3 “


 

-> Følg gjerne bloggen min på facebook, for tips og inspirasjon fra hjememt vårt ^^ <-

 

#interiør #hus #hjem #barn #gutt #babyboy #prins #barneselskap #selskap 
 

6 kommentarer

Siste innlegg