KAN DERE VÆRE SÅ SNILLE Å HJELPE?

 

Kjære alle sammen! Jeg ber dere om å bruke noen få minutter av dagen deres på gi litt oppmerksomhet til dette innlegget. Tragedie etter tragedie rammer den verdenen vår som egentlig kunne vært veldig fin, idyllisk og fantastisk sted for alle! Vis er på de nydelige barna våre, som vi er så utrolig glade i å redde for! Mens i en annen del av verden skriker de av sult, og hvor muligheten til å lete etter mat i søppeldunker ikke engang er et alternativ!

 

 

( Kilde for de to bildene over er aftenposten.no )

Det som skjer i Aleppo er bare helt groteskt, grusomt å egentlig for galt til å kunne sette ord på! Vi ser flotte bilder av en by som før ble omtalt som Midtøsten’s vakreste, som nå er i ruiner. Barn og voksne lider, å jeg kjenner virkelig jeg blir dårlig når jeg tenker på at for vår del står jul og luksus for tur, å glede sammen med familien trykt å godt i våre egne hjem. Om natten sover vi i myke senger, å mange av bekymringene noen av oss i Norge kaller store er egentlig til å le av i det store og hele… Tenk at vi til og med kan klage på at vi har spist oss for mette? Å at noen gruer seg til vonde og stappa romjulsmager.. Det er helt utrolig!!!!!!!!!!!!!

 

 

Det er grusomt det vi ser og leser om på nyhetene, men vi kan ikke tenke at det BARE er på skjermen!

Etter å selv ha vært i store slum områder, blant annet en av verdens største i Rio i Brasil, har jeg fått livet i et litt annet perspektiv. Det jeg før bare så på tv å tenkte stakkars å ga noen kroner i ny og ne, det har jeg virkelig lyst å hoppe inn å ofre nesten alt jeg har for å hjelpe etter å ha sett noe sånt…! Slum, fattigdom, sykdommer å krig, sult er alle forskjellige ting, men som har en ting til felles at de trenger VÅR hjelp!

 

 

Jeg vil oppfordre dere lesere til å gjøre det samme som oss, sende HJELP til 2434 for å gi 200 kr (eller mer) til Redd Barnas arbeid i Aleppo. Om 200kr er mye penger i hverdagen, er ikke det mye når du sammenligner deg med hvordan du har det i forhold til denne tragedien. Dropp noen poser med julegodt, eller det store smykket du tenkte å ha til julekjolen.. Eller dropp den turen på byen i kveld du sannsynligvis vil angre på i morgen likevel! Gjør en forskjell å hjelp noen som VIRKELIG trenger det!! Det er jul folkens, å etter min menig så fortjener ALLE en bra en!!!!!!! <3 <3

 

 

Vi kan ikke gjøre alt alene, men sammen kan vi gjøre MYE for mange <3 <3

 

#aleppo #krig #hjelp

0 kommentarer

Siste innlegg