LIVET ER BEST UTE!

Et aldri så lite tur tips!


 

 

Har dere hatt en fin pinse ? Vi har brukt det meste av tide ute, og sammen med familien. Lørdag var det en tur på gården hvor jeg opprinnelig kommer fra, i anledning besøk fra Minnesota av slekt. Utrolig gøy, å veldig gøy for dem å se hvor deres forfedre kommer fra, som en gang i historien utvandret som mange andre over det store blå. Selv om jeg var 5 menning med den yngste generasjonen som var der, er det veldig veldig nært for dem. I går var vi på en lengre tur sammen med foreldrene til PB. Vi parkerte på Hellvik stasjon, og gikk på den gamle togbanen til Egersund. De har laget flott tursti på deler av den gamle banen, så det var flott å gå med vogn her. For en nydelig plass sier jeg bare!!! Her skal jeg definitivt gå igjen.

 

 


 

 

 

 

Vi traff på litt forskjellig, å Aleksander fikk hilse på både rumpetroll og stålorm. Med en mor som ELSKER slanger, øgler og reptiler og amfibier ellers, må hun presentere han for det som presenteres kan ^^ Mens han far hater det, så kommer nok dessverre ikke den nye lovendringen meg til gode, så da får man nøye seg med det man ser ute.. Men når det er sakt, skal det ikke stå på meg om Aleksander en dag begynner og mase ^^ Å jeg kan jo alltids drømme om å ha noe innen den kategorien hjemme igjen, eller iallfall prøve å jobbe med saken.. Thihi ^^ Jeg har alltid syntes at slike dyr er så spennende!

 

Med noen stopp på veien, med mat, bleieskift og lek, og i koselig tempo nok til å ta bilder og nyte/studere omgivelsene, brukte vi ca 5 timer ute, en vei. I følge ut.no tar turen ca 3 timer en vei. Helt perfekt søndagstur, og perfekt om du vil/må ha med vogn. Jeg og PB hadde aldri gått her før, men er begge enige om at vi skal dra hit igjen. Og det, flere ganger!! 😀 Utrolig fin tur 🙂 Fremme i Egersund, hadde vi en is på en bensin stasjon, før vi rusla videre å tok toget tilbake til Hellvik.

 

0 kommentarer

Siste innlegg