PÅ VEI MOT DRØMMEHAGEN!

Veien blir til mens man går. Også i hagen. Ja jeg tror nok det tar et liv og vel så det å bygge seg opp en virkelig frodig og fin drømmehage. Ting tar tid, men desto mer spennende og lærerikt er det. Jeg tenkte jeg skulle vise litt av vår reise til nå når det gjelder hage og uterom de 2 årene vi har bodd her.

 

 

 

 

 

 

 

Prøvde meg på steiner her før også dette bedet ble bark bed. Helt ærlig syntes jeg steinene var mye penere i butikken, og jeg likte de ikke i det hele tatt slik som det ser ut her på dette bildet.. Fine steiner, men de passa ikke inn her.

 

 

 

 

 

I sommer som var, nytta vi hver et sekund vi kunne ute! ^^ Et nytt bed ble til til, og en ny vegg mellom oss og naboen kom på plass.

 

 

 

 

 

Til sommeren er det maling som står høyest på prioriteringslista! Både litt på huset, og den nye veggen! 😀 Ellers skal vi kose oss og nyte stedet vi bor på, sammen som familie. Hvorfor dra land og strand hver eneste sommer, når man har sin perle rett her ? 

Jeg gleder meg helt enormt mye til vår, varmere vær og videre friske grønne plener!! – Tipper jeg garantert ikke er den eneste som lengter etter dager som dette!

 

–> Følg gjerne bloggen min på facebook, for oppdateringer, tips og råd! <3 <–

Hageglade på facebook, er foressten en side jeg får masse gode tips og inspirasjon! Anbefaler å ta en titt på den! 😀 

7 kommentarer
    1. Hei, gode Marie. Du har virkelig gjort sånn at jeg har fått øynene opp for interiør, små detaljer og.. ja virkelig alt. Har derfor begynt å kjøpe inn litt annerledes og TENKE litt annerledes innredningsmessig. Har kjøpt lekre ting jeg har sett her på bloggen/ insta/ snap. Jeg visste fra før av at interiørsaker og visse merker er ekstremt dyre. Men ikke SÅ dyre? Noen av enkelte designmerker/ pynteting er latterlig høyt prismessig. Hvordan har egentlig din interiørreise vært? Hadde du masse… annet pynt før du fikk øynene opp for dette? Og hvordan har du gått frem? En liten RM glassvase koster jo nærmere 300 kroner – og (unnslyld stalkinga hahah) du har jo mange av de! I alle slags størrelser også.
      Jeg prøver egentlig å si at det virker dyrt å ha en slik stil, og at man kanskje samler slike ting over flere år?
      Stå på, du er god. Takk for alt du deler 🙂

    2. Jeg bare tenker også på de store interiørinstaene som BARE har huset fullt i dyre designer ting.. de er 23-25 år… hvordan har de råd til det? 😂

    3. Cathrine: Hei Cathrine!! Å tusen tusen takk for spørsmål og tilbakemelding ???? Det betyr mye! Et veldig viktig spørsmål du kommer med her, å jeg skal prøve å svare å gi deg en så god forklaring som mulig ??

      Jeg har selv vært i de samme tankene som deg en gang, og lurt på akkurat det samme. Den dag i dag lurer jeg også på hvordan mange veldig unge jenter, har ekstremt mye designerting hjemme , å tror nok det er veldig mange som kjøper på kreditt utenat jeg kan være sikker. Men siden det er et stort problem blandt unge i dag, så tror jeg mange gjør det. Kjøper på avbetaling osv ?? Har selv følt meg fristet til det når det gjelder ny sofa og større møbler, men tar meg i det å lar vær. Fordi jeg tenker er det egentlig verdt det ?

      Jeg har alltid vært interessert i interiør så lenge jeg kan huske. Å drømmen om et fint hus, hjem og egen familie har vært min på lik linje med de som drømmer om evig luksus osv..
      Når det gjelder fine ting har jeg samlet over tid. Å har alt i fra dyre vaser, til over 150 år gamle gjenstander her hjemme.

      For noen år siden (kanskje 4-5 år) kjøpte jeg min første RM vase. Den kjøpte jeg i M fordi jeg syntes det var alt for dyrt med en i L ?? Med samme spørsmål som deg i hodet, så tenkte jeg at jeg måtte starte et sted, og samle. Jeg var på det tidspunktet lærling, med faste utgifter og mist oppe i det å betale sertifikatet. Så det ble lenge til jeg handla noe annet etter den vasen der..

      Men igjen, alle må starte et sted. Å det handler mye om prioriteringer også. I stedet for å dra på ferier, har vi prioritert hus og hjem ^^ Da vi begynte å snakke om det å kjøpe hus, kutta jeg ut all festing, handling av klær osv med et stort mål i tankene! Nemlig å spare alle kronene jeg hadde til inventar i huset! Inventar som jeg hadde lyst på ^^ Det var liksom drømmen ^^ Jeg sparte opp helt enormt mye, å levde veldig primitivt lenge..

      Siden alle rundt meg vet hvor mye alt dette betyr for meg, å ser gleden jeg har i hobbyen min har jeg fått gavekort på favoritt interiørbutikken (Lene Interiør på Kvadrat om du er lokal her) , penger eller spesifikke vaser osv som jeg har sakt at jeg har ønska meg viss det har vært jul/bursdag ?? Jeg har også slutta med spontanhabdling når jeg ser noe .. Kjøper heller etter å ha tenkt over det en stund 🙂 Heller en vase til 300kr eller massevis av smådill på måfå til 300kr som jeg kanskje blir lei av eller kaster på loftet etter en stund uansett..

      En ting til som jeg har begynt med det siste året er at jeg har lagret et søk på RM på FINN.NO og får dermed mail hver gang noe i det merket er til salgs i nærheten. De to største RM vasene og to av de minste jeg har, er kjøpt for en slikk og ingenting på den måte . En av de store betalte jeg bare 100kr for ?? Å like fin som ny.. Kjøper selvfølgelig ikke alt jeg kommer over, men har funnet ut at det er en veldig lur måte å skaffe seg ting man liker på en rimeligere måte.

      Ellers har jeg også kjøpt en klokke på veggen til nærmere 2000kr for noen år tilbake, og fant nettopp en tilsvarende på Nille til kun 99kr.. Så viss man tenker seg om å har øynene oppe, så er det mye man kan gjøre ??

      Kort oppsummert så handler det mye om hva man prioriterer. Om man velger en dyr vase og dropper en bukse man sikkert hadde trengt mer så er det for noen veldig viktig. Eller om man dropper å reise til syden om sommeren å bruker feriene sine i veien mot drømmehjemmet i stedet.. Det er så mye man kan gjøre! Men alt tar tid, og man må være tolmodig ??? Når jeg begynte å samle på RM, så husker jeg at før jeg gikk heeelt i sparemodus til huset, så kjøpte jeg alltid noe i RM hver gang jeg fikk lønn. Da var liksom det «snopet» mitt. Og hvorfor ikke unne seg noe fint når man jobber for pengene hver eneste dag ? Om man har noen kroner til overs da ??

      Håper du fikk svar på spørsmålet ditt, og ikke har lest deg halt i hel her ?? Vanskelig å svare på akkurat det i korte setninger. Så her fikk du den beste forklaringen som jeg kunne gi. Ønsker deg masse lykke til! Å selv om ting kan ta tid, så takker du deg selv om noen år. Det gjør iallfall jeg nå ?? (trodde aldri at jeg skulle komme her, å kjenner meg veldig igjen i tankene dine som du deler her)

      Veldig koselig at du er innom bloggen! Følger du foressten Instahomes på snapp ? Kan godt ta opp dette temaet å snakke litt om det neste gang det er min tur den 20. Januar. Tror det er mange som lurer på det samme ????

      Ønsker deg en kjempe kjempe fin dag!! ??

    4. Cathrine: huff jeg svarer med mobilen nå, å ser at alle smileyene har blitt til spørsmålstegn :O Håper ikke det vises hos deg, og viss det gjør håper jeg du forstår at tegnene ikke skal være der 🙂 Hehe..

    5. Takk for svar 🙂 allerede lagret søk på finn nå, hehe. Det var ikke et dumt råd.
      Ja, snakk gjerne om det på instahomes! Og ja takk gjerne til tips om sånt som den nilleklokken… Skal kjøpes så snart den kommer i butikken! Ha en fin kveld videre

Siste innlegg