En bedre start på dagen..

Inneholder annonselenker.


 

Etter en tøffere natt, var det veldig deilig å kunne ta morningen idag i et rolig tempo.

Motivasjonen min når ting ikke var så greit var nøyaktig at jeg skulle lage meg dette synet på kjøkkenet til frokost, og faktisk ha brødskive med noe godt på. Det å kose seg over noe så enkelt som dette, eller å ha andre positive tanker, kan fungere smertelindrene i de utroligste situasjoner 🙂

Det er ikke ofte vi har brødskive i hus. For min del går det veldig mye i yoghurt og smoothie til frokost, mens han spiser mest knekkebrød. I ukedagene blir det helst spist i en fei ved kjøkkenbenken, eller i hånda på vei ut døra. I helgene prøver vi å ha litt ekstra kos rundt frokostbordet. Da dekker vi opp bordet skikkelig, å tar ut det vi finner i kjøleskapet av pålegg, frukt og grønt, eventuelle salater, koker opp egg eller lager eggerøre. Og koker selvfølgelig kaffe, og har melk/vann eller juice. Da har vi gjerne nystekte rundtykker eller et godt brød til. Dette er utrolig koselig. Ved mindre det er noe spesielt som gjør oss veldig travle en lørdag/søndags morning, er dette en veldig fin tradisjon å ha. 

Foreløpig er det bare oss to, men det vil bare bli viktigere å viktigere etterhvert som vi blir flere å kunne ta vare på noen slike tradisjoner. Det er ikke dermed sagt at vi alltid kommer til å kunne spise måltider sammen. Da er det veldig koselig å få det til så lenge det er mulig, å holde helge frokostene litt ekstra “hellige” å spesielle sammen. 

Det er også veldig koselig med frokostgjester, noe jeg gleder meg til å dekke mer opp til når vi bor her 🙂

På bildet over kan du se hva jeg lagde meg til frokost idag. Helt enkelt er det havrebrød, toppet med havregryn fra Rema 1000. I steden for smør, har jeg avokado. Om du liker avokado og ikke har prøvd det før så er det virkelig til å anbefale. Ikke bare er det mye sunnere, det smaker også mye mye bedre! Den var litt hard og ikke fullt så moden den jeg hadde, så var ikke så lett å smøre den på, men det smakte som vanlig veldig godt. Krydret familieskinke og egg på toppen. SNADDER!! 

I tillegg lagde jeg meg en smoothie med ferske bjørnebær, en liten skogsbær porsjons-yoghurt , og litt vann. Kjempegodt! Pleier ofte å lage smoothie med nøytral yoghurt, forskjellig frukt og havregryn i for å gjøre den mer mettende om den alene skal være et måltid. Idag var jeg litt ekstra sulten til frokost og ville egentlig bare ha smoothien for kosen sin del 🙂 Den blir også sunnere om man har nøytral yoghurt isteden for den jeg brukte idag. 

Bjørnebærene fikk vi av foreldrene til Pål Børge tidligere i uken. De har selv plukka bærene fra hagen sin, og vi fikk flere liter! For noen snille å hjelpsomme foreldre sier jeg bare!!!! Å som jeg er veldig heldig og evig takknemlig for å ha blitt kjent med 🙂 Bjørnebær er kjempesnadder å ha på frys, og kan brukes til veldig mye forskjellig 🙂




Disse diamant-skjeene er bare så lekre! De er fra Åhlens og finner HER !




 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg