DRØMMER OG PLANER FOR STUEN!

Inneholder annonselenker. Bildene i dette innlegget som ikke er fra stuen vår, er hentet fra google.


 

Ting tar tid, og alt koster penger. Som alle andre folk med sine hobbyer og lidenskaper de bruker tid og penger på, er min desidert største hobby interiør og detaljer i og rundt hjemmet. Noen forstår seg ikke på det, men det gjør ikke jeg med folk som bruker masse tid og penger på biler, golf eller frimerker heller. Noen liker å ha det ryddig, å prioriterer tid på dette, mens andre bryr seg ikke om hvordan noen ting ser ut å bruker tid på andre ting. Noen av disse kan foreksempel sitte i timevis foran tv`en sin, og fortsatt mene at de ikke har tid til å ta oppvasken eller støvsuge gulvet.. Det er for meg helt fjernt…! Vi er alle forskjellige, med forskjellige prioriteringer og interesser..

Det er veldig gøy å drømme og fantasere om hvordan man vil ha det. Jeg er veldig bestemt på stil, og tar ikke med meg hva som helst inn dørene. Her er jeg veldig heldig med at kjæresten min bryr seg veldig lite om interiøret. Han har sine krav han også på at det ikke skal være rotete med allslags forskjellige greier. Om ting skal opp på veggen skal det ikke flyttes uka etter osv.. Det er jeg også helt enig i. Han er aldri redd for å gi beskjed eller si ifra hva enn det måtte være. Å ikke er jeg den som maser ting igjennom heller. Så jeg stoler på at han mener det han sier med at jeg kan bestemme interiøret 🙂 I gjengjeld holder jeg det rent og pent, og blander meg aldri borti noe fotballgreier, eller hiver opp hyller i garasjen og slike steder.. Tror det er best å holde fingrene borte fra de områdene der……

       

 

 Planen for det neste store i stuen er et stort vitrineskap bak spisebordet, på veggen mot kjøkkenet. Tenker på et som er slik som dette hvite dere ser på bildet over. Det kan ikke ta så mye plass ut mot stuebordet, men det kan gjerne være høyt og ta nesten hele veggen.

Selv om det er mye skap plass i huset, trenger alle hjem plass til å oppbevare ting i stuen også. Fine serviser og glass, vaser, etasjefat eller bøker og albumer. Når vi blir flere i huset blir det også flere ting som skal ha plass. Noen ting er det mye gøyere å vise fram i et glasskap, og også ha det lett tilgjengelig, enn stue det bort i en bod/kjøkkenskap hvor det også kunne vert andre ting…

     
Mellom det ene stuevinduet ut mot terrassen, og terrassedøren er planen et skap lignende dette bare litt smalere. Kanskje bare med en dør, om du for eksempel tenker at du deler skapet på bildet på midten. Noe i den gaten der. Jeg liker ikke så godt typisk bokhyller uten dører hvor alt mulig blir plassert. Det passer selfølgelig hos noen, å bokhyller fylt av masse bøker kan være fint det også. Men det er ikke noe jeg kommer til å ville ha hos meg selv. Vi har også bøker, men jeg trenger ikke å ha alle synlige. Synes det skapet på bildet over, til venstre var veldig pent, og ikke minst ryddig. Kunne godt tenke meg et som er i samme stil som det jeg vil ha bak spisebordet.
    
To slike Riviera Maison lamper som på bildet til venstre er noe jeg lenge har kikka på… Har vert i ferd med å kjøpe dem flere ganger, men på grunn av prislappen har det vert litt andre ting jeg har villet prioritere først. De skal inn i huset de også, men ved en mer passende anledning. Lekrere lamper tror jeg ikke jeg har sett maken til. Å jeg vet akkurat hvor de hadde passet perfekt inn!

Flere plasser selges rotting kister som den på bildet i midten. Denne er fra IKEA, og jeg synes den er helt enkel og fin. (Finnes foressten HER) Veldig stor og romslig, og til en veldig rimelig pris for slike kister. Om det så måtte være,  kunne jeg ha tatt av det festet framme og laget en annen vri. (Er nok litt opphengt i detaljer.. ) Mange av rotting kistene de selger er det enten masse forskjellig som står skrevet på utsiden, eller så er det ikke helt den samme fargen på hele kista.. Av alt jeg drømmer om på bildene her, er garantert denne det første, og neste som blir med meg hjem. Denne kan jeg foreløpig ha puter og pledd i. Etterhvert vil den være perfekt for oppbevaring av barneleker i stuen.

Så var det lysekronen da! Åhh sier jeg bare! Det må vel være smykket i hjemmet ??!! Jeg har enda ikke helt bestemt meg for hvilken lysekrone jeg vil ha, men veldig stor skal den være. Den er nok et godt stykke fram i tid, men jeg elsker å drømme å planlegge. Desto bedre tid jeg bruker på å finne de rette tingene, desto mer fornøyd blir jeg med resultatet.  Før var jeg veldig på å handle alt mulig småtterier jeg kom over i butikkene…Det er utrolig masse fint av slike ting, men i istedenfor å kjøpe 10 små telysholdere og annet dilldall i forskjellige fasonger, har jeg merket at det er kjekkere å spare til noe jeg virkelig har lyst på å heller vente til jeg skal kjøpe den tingen, og se litt for meg hvordan jeg vil ha det istedenfor å bare dra hjem masse uten å vite helt hvor jeg skal ha det eller hva jeg skal med det… Selvfølgelig fins det unntak, men nå er jeg mer på litt mindre, men heller mer av større ting i hjemmet. Med litt mindre detaljer inni mellom.  

Dette var litt av hva jeg tenker for stuen vår etterhvert. Kanskje fant dere noe som kunne inspirere dere også ? 🙂 🙂

#Interiør #rivieramaison #spisestue #stue #landstil #inspirasjon #rotting #lysekrone #drømmer #planer


 

 

1 kommentar
    1. Så utrolig mye fint! Du sier noe der – ting koster penger. Ser vi har ganske så lik stil, eller “ønske stil”.. Dette er akkurat hva jeg kunne tenke meg også, men så er det jo sinnsykt dyrt for slike ting! :p huff! Tusentakk for inspirasjon! Håper du får det til! 😀

Siste innlegg