2 SØSTRE, 2 GRAVIDMAGER!


 

Hvem skulle tro at da jeg var så heldig å bli gravid, var lillesøsteren min allerede 3 uker på vei?

Husker det som om det var igår da hun fortalte meg om graviditeten. Vi var ute å gikk tur en kveld da hun bare hadde noe hun måtte fortelle meg. Aldri i min villeste fantasi hadde jeg trodd at det var den nyheten hun skulle komme med. Det var urolig gøy, å siden det var helt i starten på turen, fikk vi masse nytt å snakke om. Kjempegøy, og veldig spennende!

Det jeg visste, og som hun senere skulle få vite, var at jeg og Pål Børge hadde veldig lyst på barn,  å bare gikk å ventet på at det skulle skje noe… Det som er morsomt å tenke på i ettertid, er at da hun fortalte meg om sin graviditet, var jeg også gravid uten å vite det helt enda. Jeg fortalte henne at vi prøvde, å vi snakket om at det hadde vert veldig morsomt om det hadde skjedd at vi gikk gravide samtidig. Men hva er oddsen for at det skulle skje liksom..?

Noen uker gikk, morgenen kom hvor testen min viste positiv, men jeg valgte å lyve til søsteren min når hun spurte meg om det hadde skjedd noe… Vi ville vente til vi vertfall var over 2 måneder, med å si det til nærmeste familie. Vi vet at det er lurest å vente til 3 måneder, men hadde det skjedd noe hadde vi nok fortalt familien om det uansett, så vi tenkte det ikke gjorde noe å si det til dem da. Siden mine foreldre allerede da visste at de skulle bli besteforeldre til søsteren min sitt barn, var ikke trangen med å si det med en gang like stor. Så det hjalp litt på 🙂 

Det ble mye latter og glede da vi fortalte det til foreldre og søsken. På den tiden trodde vi det var 2 uker som skilte oss, men når vi begge har fått litt rettere termindatoer senere er det altså 3 uker nokså nøyaktig. Kjempemorsomt, å veldig gøy! 

Folk har spurt mye, men som jeg i tidligere innlegg har skrevet, ville vi ha litt ting på plass først. Det ble ikke mindre snakk når søsteren min kom offisielt ut med sin graviditet.. Å jeg følte nesten det sto stempla gravid i panna mi når folk begynnte å spørre enda mer om ikke vi også skulle gi gass snart.. Da sa jeg at det er en tid for alt, og at det skjer nok en gang det også, mens jeg bar på vår egen lille hemmelighet i magen 🙂

Når alt kom for en dag, ble folk veldig overassket, å lurte selvfølgelig på om vi hadde avtalt dette 🙂 Men det er så tilfeldig som det går an å bli 🙂 Jeg tror det er en mening med alt, og er sikker på at det var en mening med at det skulle skje på samme tid. Det vil vertfall vise seg.

De siste årene har vi fått mange kommentarer på at vi er så utrolig like, å spørsmål om vi er tvillinger. Det er 3 år som skiller oss, så det er veldig morsomt når folk spør. Vi har ledd mye av dette nå i graviditeten.. For heller ikke en gravid mage skulle få lov til å skille likheten fra hverandre….

 

Sist uke tok vi litt bilder sammen, som du kan få en liten titt av her. Jeg med mine 33 uker, og hun med sine 36.

  

 

Ikke bare bærer vi på hver vår gutt, men søsteren min har også fått seg leilighet over veien, og en gate opp fra der hvor jeg bor. Nå er det bare å krysse fingrene for at alt går bra for begge småtrolla i magen, å glede oss over den spennende tiden vi har i møte.


 

 

6 kommentarer

Siste innlegg