START DAGEN MED ET SMIL!


           

Om det ikke alltid er lett, prøver jeg å starte dagen med et smil! Da vet jeg at dagen blir så enormt mye bedre, å formen stiger betraktelig. Nå i aller siste del av svangerskapet, tenker jeg på all den gleden som venter om en liten stund, de dagene kroppen sier stopp å jeg kryper istedenfor å gå.

Mye kan skjule seg bak et smil. Å man skal ikke smile seg igjennom alt i livet heller. Farfar sa en gang til meg “når du står opp på morgenen, tenk en posetiv tanke om noen du er glad i, så skal du jammen se at dagen blir bra!!”. Å det er mye sant i det. For uansett er det alltid noen som har det verre enn deg selv, å det som ikke går bra, det går alltid over… Selvfølgelig er ikke alle dager like, å man tenker ikke alltid slik, men det gjelder om å finne noen triks for å holde humøret oppe om en ellers ikke kjenner seg så bra, eller om man har en tøff hverdag. Dårlig hummør + dårlig form, det er ingen bra kombinasjon for noen. Her vet jeg hva jeg snakker om. Selvom bekkenløsning kan være forferdelig, har jeg kjent mye verre ting enn det på kroppen, i form av annen smerte.. Så jeg tror kanskje det er derfor humøret mitt ikke ligger helt på bånn hver gang jeg ikke er så bra, og når ting ikke fungerer slik de skal. Og at jeg hele tiden finner småting jeg kan gjøre istedenfor å sitte der å telle timer til fødselen. Alle kan vi selvfølgelig kjede oss i blant, det tror jeg bare er sunt også. Men jeg skulle nok ha vert ganske så bevisstløs, eller sovende om jeg ikke kunne gjort noen verdens ting. Så lenge jeg har øyne, hørsel og hendene i behold, da er det alltid noe å finne på. Det gjelder bare å være kreativ.

Idag sto jeg opp kl 04:30, og hadde allerede ligget nesten en time å vridd meg. Fikk absolutt ikke sove igjen. Da var det bare en ting å gjøre! Starte dagen, å heller ta seg en kvil senere om jeg blir veldig trøtt igjen. Nå ligger jeg i sofaen, med masse puter under rygg og føtter og ser på Farmen fra igår, sammen med hekle tøyet mitt, ipaden og masse kalt vann 🙂

Ellers, senere idag skal jeg sammen med søsteren min Trine, kose oss sammen med farmoren vår. Vi er veldig heldige som har så oppegående og spreke besteforeldre som vi har, å synes det er kjempegøy at de også skal være en del av livene til våre barn som snart melder ankomst. Farmor ble 70 år i fjor, å er like sprek og aktiv med ting som hun alltid har vert. Ikke så lenge siden hun ble pensjonist, etter 43 år som lærer..

Det å bli pensjonist er ikke for alle å drikke kaffe, spise kake og kose seg. Snarere tvert i mot for farmoren vår. Hun og farfar flyr stadig rundt å hjelper folk som trenger det, og engasjerer seg i alle mulige prosjekter og arbeid. De har gjort veldig mye bra for veldig mange mennesker, men jeg tror det er viktig at også dem kan puste litt i mellom. Tenk så spreke oldeforeldre !! Jeg føler liksom ikke at den tittelen passer helt til dem enda… En ting er at min mor skal bli mormor, men at henner mor, og farmor og farfar skal bli oldeforeldre! Det er ganske rart synes jeg. Men utrolig gøy også, å ikke alle som får oppleve.

Ha en super mandag folkens, tenk på noen du er glad i å start uken med et stort SMIL !!  😀


 

0 kommentarer

Siste innlegg