VAKKER, PERSONLIG OG ENKEL DÅPSPYNT


Pynting til dåp eller fest trenger ikke være så veldig avansert, å man får høre man ikke må stresse eller gjøre noe stort utav det. Det er ikke pynt som betyr mest denne dagen, men når jeg først har muligheten til å stelle istand – ja da steller jeg i stand også! 

Dåpen var i helgen som var (07.02.16), å jeg var heldig å få lov til å låne kantinen på jobb. Der er det romslig å stor plass, noe som passet perfekt da vi var 28 gjester. 

Pinterest, venner, google, facebook og familie har alle vert gode inspirasjonskilder til dekoreringen. Jeg har brukt god tid, men legger nok ofte ned litt mye arbeid enn det jeg burde i slike tilsettinger. De aller beste ideene kommer liksom ramlende inn i hode når det nesten er for sent. Da kan det ofte bli litt stress, og jeg er ikke alltid like blid å ha med å gjøre med for mange tanker på en gang.. Dette er samtidig noe jeg virkelig elsker å holde på med. Det å kunne sette tankene til live ut i lokalet, var utrolig gøy! Så lenge jeg husker å puste mellom slagene går det alltid bra til slutt. 

 

 

 

Bordkorta er resultatet av mye forskjellig inspirasjon. Jeg ville ha noe enkelt og personlig. Et bilde på en trebit, og skrift limt på tykt ark. 3 forskjellige bilder har jeg brukt, slik at det ikke bare ble det samme bildet til alle. Jutetråden måtte selvfølgelig bli med, noe som også går litt igjen andre steder. Trenger alt å være blått eller rosa? Personlig synes jeg ofte det kan bli litt *overkill* ..

 

 

På gavebordet, og ellers noen steder i lokalet, hang jeg opp en snor av jutetråd med bretta kakepapir på. Synes dette ble veldig søtt, å passet godt inn siden de også går igjen på aluminiumsboksene med blomster i.

Trollhasselgrener støpt i betongklosser er lånt av min mor. 3 slike var plassert rundt i lokalet, med masse bilder av dåpsbarnet og flere av gjestene på. Trollhasselgrenene var en idê jeg fikk fra tantungen min sin dåp. Bildene er også med på å gjøre det hele mer personlig. Aluminiumsbokser har jeg hatt planer om lenge, å derfor samlet opp en god del + lånt litt av søsteren min. Jeg bytta også ut tråden hun hadde med blonder. 

Matt, kjedelig, tamt og flytende var ting jeg ville prøve å styre unna. Når en skal pynte store langbord er kunsten å prøve å unngå at alt flyter sammen med hverandre og blir kjedelig. Noen liker selvfølgelig at det er lite på bordene, å selvfølgelig all respekt for hver sin smak. Jeg liker at det er pynten på bordet som er i fokus, å ikke bare tallerkenene/serviettene. Bare det i seg selv får en høyde på bordet. Her er det små og store aluminiumsbokser med blomster i, å masse små telysholdere innimellom. Det at stolene er grønne synes jeg også var veldig stilig, fordi grønt går igjen med blomstene å skapte en helhet. Som tidligere nevnt valgte jeg å ikke ha så mye blått fordi det fort kan bli for mye. 

Veldig fornøyd med resultatet, og dagen ble minnerik og fantastisk koselig. Flere bilder av dåpen kommer!

Håper noe av dette kunne være til litt inspirasjon. Jeg kommer aldri til å gi slipp på lidenskapen min, å nytter meg av hver en anledning som byr seg på å drømme meg bort i glitter, blonder møbler og pynt!

#inspirasjon #dekoreringstips #barnedåp #borddekking #blomster #diy #selskap #fest #pynt #interiør


–> Følg gjerne bloggen min på facebook for mer inspirasjon og tips! 😀 <–


 

5 kommentarer

Siste innlegg