DE MEDIASKAPTE “PERFEKTE” HJEMMENE..


En ting som provoserer meg skikkelig etter å stadig se nydelige hjem i forskjellige facebookgrupper, blogger eller andre plasser på nettet er komentarer som : “slik ser det ut når det bor mennesker i huset!!” eller “slik ser det ut når en har barn eller hund !!” Så lenge det er folk og dyr rundt i hjemmene vil det selvfølgelig ikke være strøkent til alle døgnets tider, det går bare ikke an. Men når en nærmest påpeker at det er helt UMULIG å ha det ryddig hjemme på grunn av at en har barn, og at alle inspirasjonsbildene av ryddige hjem er av barnløse hjem, eller av hjem der ungene ikke får være inne.. Ja da blir jeg provosert. På samme måte som at jeg blir – inspirert – av en strøken kjøkkenbenk eller en koselig stuekrok med flotte puter, bilder, pynt og blomster.

Selvfølgelig er det ikke plettfritt rundt om kring i de norske hjem. Tror dere virkelig det ? 

Litt små rot på bilder kan selvfølgelig være sjarmerende, å det er gøy å se at det er liv i hjemmet. Men om oppvasken står fra flere uker tilbake i tid, å det ser ut som om det har vert en hennes og mauritz eksplosjon på soverommet, da lar i vertfall ikke jeg meg inspirere. Rot kan man se hos seg selv.. Å jeg tror neppe at BOHUS eller SKEIDAR hadde hatt et bedre salg på stuebordene om det var fullt i gamle matrester, kaffiskvetter, gulpekluter og annen form for søppel. Jeg setter dette litt på spissen, men om du skjønner hva jeg mener, er inspirasjon litt for å drømme seg bort å få ideer til ting, å for å dyrke interessene sine. 

Det er bare sååå utrolig mye vakkert der ute! Vakre hjem, vakre mennester, vakre steder og vakre ting. Man har et hav av forskjellige kategorier, å blader, bøker og internett er en hel verden av inspirasjon. Jeg for min del elsker å ta interiørbilder, å noen synes het sikkert jeg har det rotete med alle putene, pledd som ligger på sofaen osv. Jeg liker det slik å synes det å ha mange puter å pledd i sofaen og i godstoler ser skikkelig DEILIG å komfortabelt ut. Noe som jeg kan love dere at det er også!

Jeg liker å inspirere mennesker med samme smak og stil som meg, samtidig som jeg lar meg inspirere av deres. Nå kan jeg ikke si det flyter så veldig mye på bildene over, men jeg tok det rett etter et koselig besøk en dag bare for å illustrere litt hva jeg mener.. Trust me..Det kan se mye verre ut en det! Å det kommer også til å bli mer rot. Men sånn er det!

Sånn:

Eller…

 


Det er så mange dytige mennesker der ute, å for noe ligger det kanskje mye arbeid bak det flotte interiørbidet.. Du leser om mødre med 5 barn, og lidenskap for interiør.. Å jeg følger foressten en dame på Instagram som har hele 10 barn, å legger ut de lekreste bilder! (Da lurer jeg foressten heller på hvordan hun får tid til å i det hele tatt ta litt bilder å gjøre det så koselig som hun gjør. )

Jeg er absolutt ikke flink på det selv, men jeg tror vi må prøve å ikke la oss lure så mye av alt vi ser med det blotte øyet rundt omkring i media. Å dette gjelder selvfølgelig ikke bare interiørbilder. Det er mye som ligger bak et bilde, å de som er aller verst med å slenge dritt fra seg til noen som virkelig heller skulle hatt mye ros, det er de som er stikk motsatt. Sitter i sofaen å gidder ikke lette en finger for å få det litt trivelig rundt seg… Da er det desverre typisk å rakke litt ned på de som virkelig får det til…

Å få tilbakemeldinger på at det ser ut som i en katalog hos deg, det er bare et stort komplimang! Men det betyr ikke at det ser ut slik 24/7. For de som elsker å bla i interiørkataloger å skulle ønske det så ut slik hjemme, som på favorittsiden, det er absolutt mulig for alle. Det som er det UMULIGE er å holde det AKKURAT slik hele døgnet når man skal bo i det. 

Så, hva lar du deg inspirere av? Kaffiskvetter og appelsinskall, eller en pen og ren overflate med en vase friske blomster på? 

Klikk deg gjerne inn å lik facebooksiden min –> Kvitlyngveien.blogg.no <– )


 

20 kommentarer
    1. Så fine bilder 🙂 Et hjem skal være ryddig, men det skal også være rot her og der for at det skal være et hjem. Sånn er det stort sett hos meg, at det ligger litt rot her og der. Fin blogg du har, og ønsker deg en flott og spennende uke videre!

    2. Det er helt normalt at et hjem ikke er ryddig og rent til enhver tid, men skal det vises frem så er det absolutt penest og hyggeligst om det er ryddig og rent da! Hehe Jeg har en rutine her i hjemmet at jeg vasker hver Mandag og fredag! Og det fungerer veldig bra. :-))
      Jeg er super glad i Pinterest når jeg skal bli inspirert. Det er fantastisk mye flotte ideer og ting som folk lager!

    3. Så enig med deg. Det er stas å legge ut bilder som kan inspirere. Selv er jeg midt i en flytteprosess nå og gleder meg helt vilt til å vise fram. Bloggen min har jeg lagt ned for lenge siden men det frister veldig å starte opp på nytt å fokusere på interiør. Men vi får se.. jeg elsker putene dere fyller sofaen med og kommer til å gjøre det samme.. men synes faktisk at puter er dyrt jeg :/
      Hvor kjøper du puter ?
      Og.. jeg har sikkert spurt deg før,men hvorvidt du kjøpt kurven som står på bordet ? Finner ikke sånne jeg. .

    4. Er så enig med deg:) Har to barn, og det er umulig å holde det plettfritt mens de er våken. Noen dager rydder jeg på kvelden, mens noen dager orker jeg bare ikke, hehe:)

    5. mammaglede: Tusen tusen takk for det 🙂 Synes det er viktig å sette litt fokus på dette, da alt for mange “tror” at det er normalen til noen å ha det slik.. Å ikke tenker på at noen har det som hobby å ta bilder, eller faktisk liker å rydde 🙂 Veldig smart med faste vaske dager, å supert å finne noe en synes fungerer 🙂 Ha en super kveld! 😀 Å ja, pinterest er helt magisk! Å jeg tror aldri de hjemmene der ute heller er plettfrie til alle døgnets tider.. 🙂

    6. Kine.: Så hyggelig kommentar 🙂 Tusen tusen takk for det 🙂 Høres veldig spennende ut med flytting, å det å innrede en ny plass er bare så utrolig gøy ! 😀 Gi meg et vink om du starter opp igjen, så titter jeg gjerne innom bloggen 🙂 🙂

      Puter er dyrt,både ja og nei. Det er litt spørst hva du vil ha, å selvfølgelig hva lommeboken gir deg lov til 🙂 Jeg må inrømme at jeg har brukt en del penger på tekstiler her hjemme, men nå har jeg begynt å sy putetrekka selv, å da får du de akkurat som du vil til en rimelig penge. Innmatsputene liker jeg å ha i dun, å de koster litt ekstra i forhold til de som er i vatt.. Men de i dun er enda mykere å bedre synes jeg da 🙂 Dette er smak og behag 🙂

      Putene på bildet har jeg kjøpt hos kremmerhuset, mens om du blar litt lengre ned på bloggen å leser de nyeste innleggene om stuen, før dette innlegget har jeg sydd de fleste trekka selv. (de i beige, og det er de jeg har i sofaen nå). Innmaten er ikke så dyr, men selve putetrekka kan koste det utroligste noen ganger.. Men det er selvfølgelig alt etter hvor du går 🙂 Jeg har 1 putetrekk som er litt i overkant dyr, men her er kvaliteten upåklagelig !

      Om du vil ha putetrekkene billigst mulig, vil jeg råde deg til å sy dem selv om du har muligheten til det 🙂 Viss ikke er det fult mulig å få rimelige puter om man gjør litt grundig research 🙂

      Kurven som står på bordet har jeg kjøpt hos – Millatinka.no- , og det er i størrelse M 🙂 Håper du fikk svar på det du lurte på, å har en riktig god natt videre 🙂 🙂

    7. Jeg er helt enig. Jeg og min mann har ikke barn, men kun en liten hund. Pr dags dato ser det ikke ut hos meg da vi har jobbet mye overtid, men det er ikke noe jeg vil dele med andre på SoMe. Skal jeg legge ut bilder å dele ut på fb passer jeg på at det ser ryddig ut rundt der jeg skal ta bilder:)

    8. Ylva: Ylva: Haha, morsomt at du synes det 😛 Skal jeg ta det som et komplemang? Nå er det ikke mye rot på bildene, men jeg tok bildene etter et koselig besøk av både barn og voksne, bare for å illustrere hva jeg mener 🙂 Glassbrikkene på bordet var foressten perfekte for en på 1 år å leke med Noe babylekene på gulvet også var om du syntes det var litt vel overkill for noen bittesmå babyer å kaste rundt … Haha 😀 😀 Ha en fin dag 🙂

    9. Haha ja du må gjerne ta det som et kompliment 😛 Igrunnen dumt at ikke babyer og 1 åringer kan skrive og ta bilder siden det fort kunne resultert i en del morsomme og alternative interiørblogger 😀

    10. Ylva: Hehe ja du sier noe der xD xD Men da tror jeg fort det også fort også hadde havnet under en annen kategori 😀 Men det hadde vært utrolig morsomt å sett.. xD 😀

    11. Så fint du har det! Hvor har du kjøpt den lekekassen på gulvet i rotting? Kjempefin 🙂
      Synnøve

    12. Synnøve: Tusen takk for at du sier det 🙂 <3 Den har jeg kjøpt hos IKEA! Sammen med korgene under stuebordet og i tv benken 🙂 Ha en god natt 🙂 <3

    13. Ja, irriterende når noen kommer med slike utsagn. Vi har det vel rotete innimellom, vi alle, men hvem er interesert i å legge rotet ut for hele Norges befolkning..må no vel være mer inspirerende å ta et skippertak for å holde orden innimellom rotet…💅🏿💄

    14. Så koselig du har det. Jeg er ingen fan av rot. Når barna mine var små fikk dem selvfølgelig som ditt leke på stuen. Men når dem sov en dupp rydda jeg opp lekene så var det ryddig i en fei. Når de ble større og lekte mer på rommene sine rydda vi i sammen opp alt før dem skulle legge seg for kvelden. Rydder man opp hver dag slipper man å ta store skippertak. Tror innerst inne at jeg er litt allergisk for rot, men er ikke hysterisk. Liker å ha det ryddig, rent og pent rundt meg . Og elsker også pene puter , pynteting og friske blomster 😊

    15. Jsnne: Åååh for en herlig komentar 🙂 Helt sant å helt enig med deg 😀 😀 Veldig hyggelig at du leste inlegget, å kjenner deg igjen 🙂 Etterhvert har alle barn godt av å lære seg å bidra til ryddighet i hjemmet, det tenker iallfall jeg ^^

Siste innlegg