MEKSIKANSK LASAGNE

Jeg er bare nødt til å dele denne oppskriften med dere. Den er hentet fra spar.no sine oppskrifter, så det er mye mulig du har vert borti den før.

Meksikansk lasagne er bare så utrolig godt! Vi hadde dette på lørdag, å egentlig synes jeg mat med mye smak kan være litt skummelt å servere. På samme tid kan det være veldig spennende, da nye ting ikke alltid er så lett å prøve ut hos seg selv..

For en enkel oppskrift (4 personer) trenger du :

600gr kyllingfilet

3dl matfløye

1boks hakka tomater

1pose taco kryddermix

1pk tortillalefser

2dl revet ost

1 boks mais

( oppskriften på nett står det en noks grytebønner, men det droppa jeg)

Kutt opp kyllingen i biter og stek disse. Visp inn tacokrydderet i fløten, og bland deretter inn tomatene. Dette kokes opp, å videre har du de stekte kyllingbitene og maisen i. 

Smør en ildfast form, å start med å dekke bunn og sidene med tortillalefser. Tenk som du gjør med vanlig lasagne, og hell litt av fyllet i, og dekk så et lag med tortillalefser. Resten av fyllet has over dette igjen, å ost tar du på toppen. Varier antall lag med lefser, utifra hvor stor oppskrift du lager eller hvor stor/liten form du bruker. Til 6 personer laga jeg dobbel portion, å da hadde jeg og Pål Børge en middag dagen etter, + vi kasta litt.. SNADDER SNADDER!

Stekes på 200 grader i ca 20 min (eller til osten er gyllen).

Til salat hadde vi ruccola, store biter tomat, agurk, oliven og rødløk. Jalapenos, salsa og rømme som tilbehør. Kan godt tenker at tortillachips også kunne vert godt til dette. Men det kan også bli litt mye med for mye dill. Hver sin smak 🙂


 

Veldig godt, å noe som også falt godt i smak hos gjestene. Om du vil varme dette opp dagen etter, er det lurt å gjøre noen justeringer.. Lefsene blir veldig bløte når de har ligget i denne massen, å da blir det ikke det samme som dagen før. Jeg rev opp å la litt nye lefser (da vi ikke brukte opp alt) i en ny form. Tok forsiktig restebiten over i den nye formen, løfta av den øverste delen hvor osten var, dekket også her med litt lefse, å la den delen med ost over igjen. Da slipper du at det blir litt bløtt, å enda mer som den ferske middagen du hadde dagen før 🙂

Virkelig til å anbefale for en helgemiddag/forening. Håper det smaker! Det synes iallfall jeg 🙂

#middagstips #middag #helgekos #meksikansk #lasagne #meksikanskmat #snadder #oppskrift #mat

 

7 kommentarer

Siste innlegg