FAMILY FIRST!

En liten tur innom, før det er ut i det pene været i dag også 😀

Er det noe man alltid skal sette foran er det familie. For meg er det definitivt det viktigste man har, å virkelig verdt å ta vare på så godt som man kan. Vil gjøre litt stas på 2 av mine 3 fantastiske besteforeldre, farmor og farfar i dette innlegget, da de alltid stiller opp for alle. Ikke bare oss barnebarna eller den nærmeste familien, men absolutt alle som smiler til dem, får som regel dobbelt opp tilbake 🙂

 

Plutselig var det en stund siden vi hadde vert sammen skikkelig, så jeg fikk invitert dem over til oss på litt kos her om dagen 🙂 Skikkelig koselig, å jeg ble så fornøyd med bildene, av disse herlige menneskene at jeg var helt nødt til å dele litt med meg. Aleksander storkoste seg ! 😀

 

Har noen sett en så sprek Oldemor? Ja for hun er faktisk det 🙂 Aleksander er så heldig å ha 3 spreke og gode Oldeforeldre å kose seg med. Å jeg er utrolig stolt over å få vise 2 av de frem i dette innlegget 🙂

Da jeg var liten så jeg på oldeforeldre som gamle greier.. Unnskyld farmor, farfar og mormor, MEN dere er absolutt IKKE gamle i det hele tatt. Farmoren min (bildet) har ikke vært pensjonist lenge, å har alltid dagene fulle av program. Hun har vært lærer i alle år, å jeg har selv hatt henne som kontaktlærer i 3 år på barneskolen. Det var de desidert beste årene av min skole karriere. Både som lærer og som farmor har hun alltid vært veldig flink med å gjøre en morsom vri utav ting, å lurte alltid inn litt lek som en del av læringen. Hun er flink med hendene, å kreativ som bare det. God smak, med sans for interiør, blomster og ikke minst mennesker. Synger, spiller piano å kan vel i grunnen det meste 🙂 Det er ikke tid til å kjede seg med denne damen i nærheten! 😀

Farfar har jeg skrevet om før, å her har dere han i egen person 🙂 Han synes ikke det er noe galt å være oldefar, men han synes det er verre å være gift med en oldemor…Hihi^^

Et stort forbilde, og en god læremester både når det gjelder livets kabaler, den store verden, fysisk arbeid på gården, og når det gjelder dyr. Det å slå med ljå, sigd (mest for å høste mat til kaninene mine på den tiden), hente stein, kjøre traktor, lø ved, stå i silo, og alt mulig som har med gårdsdrift og arbeid ellers å gjøre, tok an oss med på enten det var guttene eller jentene. Å vi var ikke gamle skrottene før vi skulle begynne å gjøre litt nytte for oss 🙂 Noen mener nok “den generasjonen” hadde litt mer skille når det gjalt kjønn, men her har jeg aldri følt meg kjønnsdiskriminert om jeg kan si det slik 🙂 Om det var like lurt alt det han fant på, det kan nok forbli en annen sak.. Men vi har aldri skadet oss på noen som helst måte, å jeg tror bare det er sunt å bli litt herda fra tidlig alder 🙂 

 Tenk så fantastisk å kunne lene seg tilbake å faktisk se hvor stor deres en gang “lille” familie har blitt gjennom årene. Ja tenk det å kunne bli oldeforeldre, å få være med på utviklingen til hele 3 generasjoner. Det er helt utrolig å tenke på 😀

Ta vare på de rundt dere folkens! Det er gull verdt 🙂 Ellers ønsker jeg dere en herlig dag i dette fine været! 😀 Vi må bare nyte det mens vi kan 🙂 Det er helt vanvittig at det skulle bli så pent ! 😀 Den som venter på noe godt, den venter iallfall ikke forgjeves 🙂 <3

#familie #oldemor #oldefar #interiør #personlig 

 

5 kommentarer

Siste innlegg