SOMMERSTEMNING Å HANDLETUR I HAGEN!

 

Hei folkens! Nyter dere pene sommerdager ? Noen av dere skal kanskje snart ut å reise ? 🙂 For vår del blir det hjemmekos i år, med litt prosjekter og dilling i hus og i hage. Vi liker godt å reise begge to, men har ikke noe jag om at det ikke er ferie uten en stor tur 🙂 Vi kan storkose oss med småturer til sørlandet og nyte regionen rundt oss enten om det er i fjell, skog eller mark. 

 

 

På torsdag sist uke hadde vi middagsgjester, og røkt svinekam sto på menyen. Det hadde jeg aldri tilberedt før, å tenker selvfølgelig nå i ettertid at jeg kunne ha gjort ting annerledes.. Men til at det var første gang, får jeg si meg fornøyd med resultatet 🙂 Alle koste seg, å det var vel det viktigste 😀

 

 

 

Jeg dekka helt enkelt opp, med brikker i rotting under tallerknene og enkle hvite servietter som jeg la i glassa bare for litt ekstra pynt på det hele.. Blomstene “handla” jeg helt gratis fra en busk ute i hagen vår, for å friske opp borddekkingen og stuebordet. Enkelt og sommerslig !!! Dessverre vet jeg ikke navnet på denne busken, å hadde blitt utrooolig glad om noen av dere som leser bloggen tilfeldigvis vet å vil si det til meg ^^

Skålene jeg har t-lys i kom jeg over ute på Eureka lagersalg her om dagen. 25kr stykk viss jeg ikke husker helt feil! Det gikk iallfall ikke an å gå forbi uten å ta med seg noen hjem.. Gjør seg også pent på bordet til snacks, eller andre ting du kommer på 🙂

 

 

 

Siste bildet er det ferdige resultatet av matfate..t. Det andre tilbehøret va hjemmelaga brun saus med smak av sjalottøk , poteter og surkål. Norsk tradisjonsmat 🙂 Å på min dialekt, håpte jeg det skulle falle i smak 😀 

Det tar ikke lang tid å pynte et bord. Å selv de enkleste ting kan bli vakre med små justeringer. Her i huset trenger jeg ikke en grunn til å dekke bordet! Om det er venner, familie eller den lille familien vi er her, er det grunn nok i seg selv ^^ 

Legger ved en sang som nettopp poppa opp på tv skjermen, (og stadig i mitt øre….) Skikkelig sommer stemning, å med en tekst som flere av oss burde ha levd litt mer etter 😀 😀

 

3lVUdTujark
 

“Jeg trenger ikke båt, penger og biler Følger ikke strømmen, det har jeg ikke tid til. Lever her og nå, Lever heller gal. Er jo bare JOVIAL…”

#freddykalas #interiør #sommer #hage #blomster #middag

 

9 kommentarer

Siste innlegg