NYTT GUTTEROM PÅ LOFTET!

 

 

I kveld skal jeg ta dere med inn i et helt nytt rom her i huset 😀 Det gamle kontoret på loftet har blitt oppgradert til Aleksander´s nye soverom ^^ Gutten er svært stolt over det nye rommet sitt, og vi har lekt masse på det hele gjengen allerede! Så stas for han å invitere oss opp til et helt rom som bare er hans 😀 Rommet skal ha dinosaur som tema, og vi kjører ikke den typiske barnerom-stilen, som er inn om dagen. Det at jeg har en stor interesse for interiør og dilldall, det synes jeg ikke skal trå over barnas interesser.. Greit nok at man kan flytte på og style for å knipse bilder, men jeg vil ikke fremstille et barnerom som et fargeløst rom som huset kanskje er ellers 🙂 Barn liker farger, og ikke kom å fortell meg at en to åring på død og liv bare vil ha sort, hvitt eller bare 3 ulike blå nyanser på alt som befinner seg i rommet! Selvom det ser aldri så fint ut utad ^^

 

 

 

Sengen har vi som dere kan se, plassert foran noen skap/småboder. Med tiden vil nok Aleksander få denne plassen til å oppbevare sine ting, men nå når han enda er så liten så har han ikke det behovet enda og da gjør vi det slik. På disse bildene har heller ikke sengehesten kommet opp, som også skal være for å beskytte. Vi valgte å kjøpe en dagseng på IKEA, med tanke på at han kan ha denne sengen i mange år. Det er også to store skuffer for oppbevaring, pluss at sengen også kan dras ut til dobbeltseng samtidig om man ønsker det. Helt genialt! Og god plass til mor og far å legge seg ved siden av for en historie eller to ^^ Sengen heter “Brimnes dagseng”.

 

 

 

Bildehyller fra IKEA er helt geniale til alt mulig! Her med bøker, puslespill og figurer på! Etter mye inspirasjon fra Pinterest, bare måtte jeg ha noen slike til Schleich dinosaurene hans også! ^^

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det vil fortsatt dukke opp ting her, så jeg føler meg ikke 100% ferdig med detaljer, tema osv. Men dette er en knallgod start, og enda mer en det! Tenk at den lille gutten vår har blitt så stor! 😀 <3 Helt fantastisk gøy dette her med barnas utvikling! Jammen lærer vi noe nytt hver dag ^^ Gleder meg til masse lek og moro her på dette rommet fremover! – Og selvfølgelig ellers i huset også 🙂

Hva synes dere ? 😀

–> Lik gjerne bloggsiden min på facebook, for oppdateringer, tips og råd! <–

 

#barnerom #familie #interiør #barn #lek #hus #hjem

6 kommentarer

Siste innlegg