AMSTERDAM LEVERTE!

God kveld kjære dere! Jeg har de siste dagene som mange vet, oppholdt meg i Amsterdam! Nå er jeg kjempe gira på å vise dere litt bilder fra turen!

«Måtte jo sjekke om det var ekte..»

Vi har hatt fullt program fra morgen til kveld, og ikke kjeda oss et sekund. Alt fra Madame Tussaud, Dungeon, Heineken Experience til blomstermarked! Så utrolig mye spennende og oppleve, og vi sitter alle igjen med tankene om at her SKAL vi tilbake!

 

 

Metallica leverte, å det til de grader! Ca 68 000 blodfæns på Johan Cruijff Arena, Amsterdam 11.06.19. Hvorfor er det slik at konserter i utlandet går så utrolig bra ?! På scenen var de bare helt eksemplariske, og det å ha tilgang til bar og toalett var en drøm. Latterlig nesten at man her brukte i underkant av 2 (!!!) minutter for å gå til baren og tilbake til hvor man sto med det man kjøpte i handa, og det samme når man skulle på do og tilbake. Det fantes ikke kø, med så sinnsykt mange tilskuere! Kulturen er en helt annen og opplegget rundt er fantastisk bra gjennomtenkt! Tenk at vi i et så bra land som Norge nærmest kun får til et rent kaos når en skal kjøre store konserter.. Kanskje å ta litt hardt i men både bar og toalett muligheter her til lands er elendige i forhold, til tross for et mye lavere publikum i tillegg.. Her har vi MYE å lære. For vår del blir ikke dette siste konsert i Amsterdam 😀

 

 

Hotellet vi lå på heter Albus og ligger midt i byen. Helt perfekt gå avstand til alle attraksjoner, og enormt bra service! Her har vi storkost oss og her skal vi kose oss igjen. Siste kvelden tok vi turen til en av hotellets anbefalinger. Restauranten Cannibale Royale!

Altså WOOW!! Jeg lyver ikke om jeg sier at dette er den beste biffen jeg noen gang har smakt! Vi prøvde å få bord her tidligere en dag men det var ikke sjangs. Her må en reservere i god tid, da den mesteparten av tiden er så og si fullbooket. Det skjønner jeg godt…!

Stilen på stedet var meget spesiell og nesten litt skummel.. Da jeg så bestikket gjorde ikke det saken bedre.. Den lå også i en sidegate og vi hadde nok ikke kommet over denne om det ikke var for anbefalinger og adressen til stedet fra hotellet. Men! Virkelig til å anbefale!

 

Kanskje legger du merke til at menyen til og med har et biffstykke på 1000gram ? 1 helt kilo kjøtt!! Ingen av oss tok sjangsen på det akkurat, men jeg kan aldri huske jeg har vært et sted som serverer det.. Thihi ^^

For at innlegget ikke skal bli alt for langt er keg nødt å dele turen inn i flere deler her på bloggen. Har fortsatt mye spennende og vise dere, så det er bare og følge med på fortsettelsen ^^

0 kommentarer

Siste innlegg