ÅRETS JULEBORD – 2022

Reklame | Floriss Ålgård

Tenk at julen er her! Virkelig den fineste tiden på året <3 Tid for familie, varme og glede <3

I samarbeid med Floriss Ålgård har jeg dekket et skikkelig julebord hos meg, og brukt masse deilige blomster og twista lys fra butikken.

Jeg gikk nylig til innkjøp av ny spisestue, som julegave til hele familien. Rundt sort bord, og en skikkelig endring fra tidligere. Enormt praktisk med rundt bord i liten stue, og vi føler vi har mye bedre plass nå. Ser dere foresten  hvor godt alt kommer fram av farger på dette bordet ? Helt forelska!

Serviset er «Cape» fra Magnor Glassverk. Glassene er fra vinserviset «Tokyo» og bestill og vaser er også fra samme produsent. Min kjærlighet til boblen er ingen hemmelighet, og i fjor fikk jeg meg noen røde også.

Når jeg velger blomster og farger på et bord, tenker jeg først hva som kan passe til tema og det serviset jeg skal bruke. Jeg tenker ofte jeg skal ha litt grønt, litt strå og en kontrast. 3 ulike slag er lurt. Med forskjellig form på blomsten/planten. Her går rette linjer mot små kuler, runde eukalyptus grener mot tynne barnåler. Kontraster trenger ikke nødvendigvis være farger, men ulike brytninger i buketten. Det skaper liv og gjør det enda mer spennende!


Gullstråene henter opp mønsteret i serviset, bestikket og serviettene. Som en liten «prikken over i’en». I senter av bordet pryder amaryllis som noen dronninger mellom det grønne. De blir vakrere for hver dag som går, ettersom de åpner seg mer og mer.

Å dekke bord, leke meg med blomster og sette sammen. Det er balsam for sjela synes jeg , og det gir enormt mye positivt påfyll, noe alle har behov for på hver sin måte <3 Det å komme til et dekka bord med blomster og pynt forsterker hele opplevelsen ved bordet. Ikke minst er det uendelig hyggelig og skapet ekstra god stemning.

Med dette ønsker jeg dere en helt magisk juletid!

Juleklem fra Marie


Følg meg gjerne på Instagram @interiorbymarie

0 kommentarer

Siste innlegg