AVOKADOTRE

Naturen er virkelig fantastisk på alle måter! Tenk at dette treet har kommer ut av en stein i en avokado.

Jeg lot være å toppe det før det ble nokså høyt på grunn av at jeg ville prøve få til et «palme» lignende tre. Da det nådde en viss høyde, tok jeg av litt av toppen for å stimulere vekst på grener. Grenene har jeg tvinna rundt toppen, og ettersom treet vokser tar jeg blader for å bevisst kun ha blader øverst som en «ball» . Det har vokst veldig gjennom sommeren, og jeg tenker det stagnerer litt fra nå og frem til kraftigere vekstperiode om våren igjen .

Stammen har jeg støtta opp, og den blir stadig kraftigere.


Har ingen mål og mening med treet. Jeg synes det er en kul plante og vil se hvor lenge jeg får den til å trives hos oss. Et tre midt i stua skaper trivsel og gjør miljøet mer spennende.

0 kommentarer

Siste innlegg