DINOSAUR FIN BURSDAG!

Husets første gutteselskap med barnehagen er gått av stabelen, og jammen slår jeg er hardt slag for barnebursdag hjemme! (Om plass)

 

Dinosaur er fortsatt stort her i huset, og jeg fikk låne samlingen til Aleksander når jeg skulle gjøre huset klart for fest. Han har både store og små, ute og inne. Et godt tips til barnebursdag er å dekorere og ha som tema, det som barnet har mest interesse for og kanskje også da har mest leker innen.

Stein, mose, kvist og blader! Pøs på, og lag en verden av et dinosaur miljø midt på bordet. Jeg lover, barna vil DIGGE det! Lampene over spisebordet dekorerte jeg med kunstig eukalyptus og edderkopper jeg fant billig i en restekrok etter halloween.

«Adopter en dinosaur» var en koselig idè jeg fant på Pinterest her en dag. Man kan enten gi bort dinosaurer man har hjemme fra før, eller gjøre som jeg, kjøpe en pakke på Sparkjøp med 10 stk i til 79kr. Disse delte jeg ut til alle gjestene ved inngangsdøren da festen va over.

Selskapsleker var planlagt, og fisking etter godteposer er en koselig tradisjon som jeg og PB viderefører fra egen barndom. Vi var 10 stk rundt bordet hvor Julie var eneste jente. Nivået var høyt, men med planlagt kjøreplan som inneholdt selskapsleker gikk dette helt over all forventning. Vi la oss litt på barnas nivå, sang og tulla. Vipps var det hele over, og vi rakk jo ikke igjennom alle lekene en gang.

 Som nevnt slår jeg et hardt slag for barnebursdager hjemme. Bare tenk på hvor mye bedre samhold barna får, en når de løper i hver sin retning på et lekeland eller i en trampoline park. Det er viktig å se barna. Å kanskje ekstra viktig i et samfunn som nå. Det barnet som eventuelt vil bli holdt utenfor er enklere å fange opp å gjøre det gøy for i en hjemme bursdag en på et stort uoversiktlig sted.

Ja man kan «kjøpe seg fri fra mye styr» men hva gjør dette med oss på sikt egentlig ? Tenk litt over hvilke verdifulle verdier du vil gi videre til barna, og hvilket samfunn og press blant foreldre som du vil ha. Det er NÅ man kan skape de gode minnene. Og det er bedre med en stressa ettermiddag/kveld, en å angre i fremtiden på at man ikke «gadd» det styret <3

Bursdag skal være gøy! Ikke tenk på alt som stress! Dra frem barndommen i deg og kos deg med barnebursdag ^^

 

Mitt største ønske er at barna skal kunne se tilbake på en minnerik og fin barndom som de vil kose seg med i fremtiden. Og kun vi foreldre kan gjøre det beste utav hver eneste dag for våre små. Ved å legge opp til koselige aktiviteter hjemme, er det med på å gjøre hjemmet til en fin og god arena for også videre lek med venner. Legger man et godt grunnlag her, tror jeg dette kan dra fordeler med seg for foreldrenes bånd og deltagelse i barnas miljø og krets videre i årene som kommer. Noe som også handler om trygghet og sunne rammer.

– Gratulerer med dine 4 år lille, store venn! Mor og far elsker deg over alt på denne jord <3 En liten kreativ sjel, med mange ideer på lur. Med lillesøsteren sin finner de ofte på baluba, å klarer fint å holde koken i både kroppene og hodene våre, uten et helt selskap på laget.. Thihi ^^ Vi elsker din væremåte og ditt vesen. Uten deg, ikke en eneste rynke på nesen. Moroklompen vår, sangstjernen og den omtenksomme og beste storebroren. Aleksander er god som gull, det er kammen ikke tull <3

#barn #familie #barneselskap #dinosaur #selskap #borddekking #dinosaur #foreldre

0 kommentarer

Siste innlegg