HEKTA PÅ VANNSPEIL!

Vannspeil er virkelig i vinden i år, og det er bare så vakkert og dekorativt! Skal man ha gjester ute, kan små levende flytelys gi prikken over i’en i et vannspeil i hagen eller på terrassen.

 

«Man tager hva man haver», og jeg fant en gammel tett potte som jeg fylte opp med vann og hadde blomster i. Ønsker meg veldig et stort, og setter stor pris på tips til hvor jeg kan få tak i et.

Men hvor idyllisk er egentlig vannspeil i en hage hvor det løper småbarn rundt store deler av dagen ? Det er kanskje ikke så praktisk, og det viste seg å stemme veldig raskt..

Vann er som magnet for barn, å det har ingenting å si på mengden. Mitt vannspeil sto i noen få minutter, får jeg snudde ryggen til. Plutselig var vannspeilet forandret til et godt vitne om morsom lek for barnehender! Så idyllisk er det neppe lenge. Veldig kos så lenge det får stå.

Det bugner i hagen, å det er helt fantastisk gøy! Etter mange flotte, solrike dager var det også deilig nå med regn, for tørste ute skatter.. Tenk Juni er allerede snart over, og om bare to uker, står en lang og fin ferie for tur!


#hage #uterom #hageliv #blomster #hjem

2 kommentarer
    1. Hei Marie, enig med deg. Vannspeil er nydelig. Mitt tips er fra Clas O.De har et sort metallfat til en fin pris. Kjøp flere, lag grupper. Ha i steiner, skjell OL til vanlig og pynt med blomster ved behov. Jeg ønsker meg også større, men dette er det beste jeg har funnet til nå til en rimelig pris. Så flink du er med urnene og hygge i hagen. Håper du finner deg de vannspeilene du ønsker. Dette er 52 cm om jeg husker rett. Lykke til i jakten på hagelykke.

Siste innlegg