NYRESTEIN, IGJEN!

Fra glitter og stas, nytt år og nye muligheter. Til en fri-dag som jeg godt kunne vært foruten..

Plutselig er jeg en tur tilbake der jeg var for fem år siden. E helt tilfeldig morning, mens jeg står i stuen klar for en kopp med kaffe før barna skal kjøres til skole og barnehage. Det slår til helt ut av det blå, og etter en tur sammenkrølla i en stol og på sofaen, vet jeg ikke hva jeg skal ta meg til.

En ting vet jeg, at dette er et anfall jeg har hatt mange av før. Noe som ikke går av med det første og som trengs legehjelp for å hanskes med. Men ikke minst, så trengte ikke barna få dette med seg, og bli redde. Så jeg fortsatte den desperate sprellingen på soverommet og på baderomsgulvet.

Når du ler og griner om enannen. For situsjonen du er i er så uvirkelig, og du beklager deg både til legevakten og mannen, for du føler deg som en sprellemann, å smertene er så store at du nesten ikke tror på dem, men samtidig sliter med å puste. Jeg vet hvordan det er å føde, og kan svare godt på en skala fra 1-10. Dette var på maks, og desverre fikk jeg konstantert min frykt i dag at nyrestein har meldt sin ankomst igjen på andre siden en sist…

Med intravenøs smertelindring på legevakten og videre medisiner, kom jeg meg fint over kneika og slapp heldigvis innleggelse på sykehus. I skrivende stund forstår jeg ikke at dette i det hele tatt skjedde i dag, og håper virkelig ikke det skjer igjen.. Nå gjenstår det å følge opp med prøver i tillegg til å drikke mye vann for å se om den kommer ut av seg selv. Sist var steinen på 1,1 cm, og måtte opereres..

Tusen takk til verdens beste mor som fikk meg raskt avsted til legevakten i dag tidlig, og til han på hjemmekontor som sprang mellom meg og barna for å gjøre det best mulig for alle. Til tross for dette er jeg veldig klar for jobbehelg og selskap i morgen, da slike anfall kan komme når som helst. Og det like godt kan gå år som uker/dager/timer til neste. Det vet vi aldri, og jeg krysser det jeg har for at det blir med dette. At prøvene viser positive ting i neste uke og at den kommer ut av seg selv denne gang <3

En liten og mindre hyggelig post fra meg i dag. Men likevel ærlig og vitne om at livet ikke alltid er på skinner.. Det gjelder å ikke legge seg ned, kjempe der det kjempes kan og ha håpet så lenge noe annet ikke er konstantert^^ Husk det, og ha en riktig fin helg <3

4 kommentarer
    1. Livet kan gi utfordringer. Plutselig, kan uforutsette ting skje. En nyresten kan gi enorme smerter, skjønner jeg. Stakkars deg. Håper det går mange år til neste gang. God helg til deg og dine🙋‍♀️💞

    2. Huff, høres vondt ut. Har selv hatt mange gallestein anfall og det var vondt. Måtte også operere.
      Ønsker deg riktig god bedring 🥰

Siste innlegg