NYTT KJØKKEN!

Dere! Vi har fått et helt nytt kjøkken! – Tenk at maling, plater mellom skaper og vask, knotter og bilder på veggen kan skape et helt nytt rom! Kjempe fornøyd og vil gjerne la dere få en titt ^^


Lyst luftig, mer maskulint og stramt. Digger det nye kjøkkenet, og vi er veldig fornøyde. Maleprosess på kjøkken er en stor jobb. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har klaget en eneste gang, og ikke angret et sekund på denne jobben mens jeg holdt på. Resultatet motiverte meg, og jeg pløya meg gjennom flere gode lydbøker på samme tid.

Fargen på kjøkkeninnredningen heter «Stål» og er 3 stjerners gulvmaling , platene mellom benk og skap heter «Alloc Kitchen wall hvit snø» fra megaflis. Platene er limt, og fuging gjenstår fortsatt her. De var også lenge utsolgt, og vi venta derfor til de kom inn igjen. Forhasta oss ikke med et annet alternativ da det var disse vi ville ha. Støpslene til stikk kontaktene tenker jeg å spraye/kjøpe nye for å også få disse mer i stil til platene.

Alle knottene til dører og skuffer er fra IKEA. Her valgte vi ulike på skapene og skuffene for å bryte litt.

Bildene er fra Posterstore og gjorde seg godt på veggen her på kjøkkenet.

2 strøk heft og 2 strøk maling. Brukte liten møbel og interiør rulle i skum for best mulig resultat. Tynn pensel i kanter. Var veldig nøye med malingen. Pussa mellom hvert eneste strøk. Malte alt stående fastmontert men tok av skapene for å komme til i krinkelkroker. Tidligere hull til håndtak ble sparklet igjen og det ble borra nye.

Dette har vært en drøm siden vi flytta inn! Siden kjøkkenet kun hadde «feil» farge og ellers var i topp stand, valgte jeg å male det. Mange penger spart, og kanskje det kan inspirere andre til å tenke i andre baner om en vil fornye kjøkkenet selvom innredningen er i god stand ^^ Skjønner ikke helt hvordan jeg fikk til dette samtidig som jeg starta i ny jobb, men når jeg får noe for meg får jeg virkelig en hel masse ekstra energi også, å måtte bare kjøre på mens jeg var i flyten.

Det er en fryd å komme inn på kjøkkenet nå! Selvom ørsmå ting fortsatt gjenstår, er dette virkelig en drøm i oppfyllelse. Maling gjør virkelig susen! Og alt er mulig om man vil^^

Hva synes du ?

Ha en herlig kveld, kjære lesere <3


#interiør #kjøkken #kjøkkenoppussing #diy #oppussing 

1 kommentar

Siste innlegg