SELVDYRKA GRØNNSAKER!

Altså, dette er såå stas og veldig gøy!  Min første avling med blomkål noen sinne, er høsta i dag 10. juli ‘23. What a feeling og for en milepæl når det gjelder kjøkkenhagen!

I fjor ga jeg opp i kampen mot sniglene.. I år har jeg vært knallhard mot hver en trussel, og sakte men sikkert så hjelper alle rundene med saks rundt huset. Det gir resultater, å resultater gir mersmak. Hørte også at blomkål var svært vanskelig å få til.. Som i seg selv gav meg enda mer lyst til å prøve selv. Selvom noen ikke har greid en ting, betyr det ikke at ingen andre skal greie det heller…

Blomkålet på bildet over er noe missdanna. Har gjort samme prosess med alle, men på grunn av at noen er svakere individer en andre tåler de temperaturforandringer osv dårligere. I produksjon forekommer også slike som dette, men det er aldri de vi ser i butikken. Dette fikk jeg greie på av noen som driver med dyrking av blomkål. Satser på enda fler fine neste år!

Forkultiveringen starta jeg i starten av året, inne i et gammelt klesskap. Inspirert av @spiselighage , som tipser om at man ikke trenger alt slags avansert utstyr og rådyre plantelys for å få til egne grønnsaker. Tusen takk <3  – Og til dere andre, prøv, feil og aldri gi opp! Aldri la det å prøve gå fra deg bare fordi noen har en dårlig erfaring. For se så mange andre som får det til! Vi er også forskjellige på hvor utholdende og tålmodige vi er, så vil du prøve så prøver du. Dette er som jeg starta innlegget med, utrolig gøy!


Ikke glem å følg meg på Instagram, @marie.levang for hyppigere oppdateringer.

0 kommentarer

Siste innlegg