Fortsatt litt rart å komme hjem her, men samtidig veldig deilig!

Inneholder annonselenker


 

Vi har allerede bodd her ca 1,5 måned. Hvor blir tiden av ? 

Det er fortsatt litt rart å gå inn denne døren og tenke på at det er vi som bor her, å at det faktisk er vårt hus! Men samtidig så er det også så deilig å komme hjem til Kvitlyngveien 3!

 

      

Et hjerte jeg har laget i bjørkeris, og et gammelt melkespann fra gården jeg vokste opp på, er det første som møter meg når jeg kommer ned fra gårdsrommet.

Er veldig glad i gamle ting, og spesielt ting som man kan forbinde med gode minner. Ikke bare blir det nostalgisk, men det får også et helt spesielt preg over seg. Det blir mer personlig, og det gjør at tingene nesten får litt liv i seg, om du skjønner hva jeg mener. Gamle ting er noe som går igjen flere steder hos oss. Jeg kan vel egentlig si at det er det som er den “røde tråden”.

 

  

Dette høye sidebordet kjøpte jeg av noen privatpersoner via en gjenbrukside på facebook. Det var opprinnelig en lys gulaktig farge, men jeg malte det i eggehvitt. Skulle egentlig tro at dette er et helt vanlig sidebord, men det er et veldig gammelt bord som har stått i en kirke og blitt brukt som bord til en døpefont. Det som hadde vert interessant er jo å visst hvilken kirke den har stått i, men akkurat det husker jeg dessverre ikke. De jeg kjøpte det av var veldig interesserte i gamle ting/møbler selv. Da jeg var og skulle hente det fikk jeg full omvisning og forskjellige historier fra huset og tingene i det, da de jeg kjøpte det av forsto jeg hadde interesse for interiør og arkitektur. Det var veldig hyggelig og interessant! Og det er vertfall den mest spennende “handleturen” jeg har hatt, og absolutt noe jeg ikke kommer til å glemme! Hehe 🙂

 Kurver og ting i rotting er også noe som går igjen i min stil. Kurver kan brukes til alt, og rotting er bare så vakkert!

 

Fram til jeg en dag får meg en stor lysekrone over spisebordet, vil jeg si at klokken du ser på bildene over er selve juvelen i stua. Jeg var på utkikk etter en stor klokke, så når jeg til slutt så denne falt jeg helt pladask med en gang! Synes bare den var rålekker! Og akkurat i min gate når det gjelder designet på klokka.

Lenge lå den i eska si i gamle leiligheten, å bare venta på å bli henget opp i den nye stua som da snart skulle starte å innredes.

Ikke hører du tikking fra den heller med mindre du legger øret helt inntil og at det er helt stille rundt deg ellers. Dette var kriteriet for samboeren min på at det var greit at jeg fikk henge den opp om jeg kjøpte den.. Det er også Quarts-urverk på disse klokkene, så det skal ikke være en klokke som lager særlig lyd. 

HELT FORELSKET!

Klokken er kjøpt hos en av mine favoritt butikker, Paradiset Interiør. I og med at det er så langt til butikken ( litt utenfor Molde), er det såå bra at de har nettbutikk! De har flere kjendte interiørmerker som Riviera Maison, Lene Bjerre og Mille Moi. Veldig masse fint her! Link til nettbutikken finner du ved å klikke deg inn HER . Direkte til klokken kommer du om du klikker HER.

La ut bilde av klokken på Instagram etter at den var kommet på plass. Å synes det var ekstra gøy at Paradiset Interiør reposta bilde mitt på deres profil. Tusen takk for det ! 🙂

#interiør #interior #stue

 

    

Kanten bak sofaen blir jeg bare mer og mer glad i. Jeg husker på visningen at jeg ikke var særlig positiv til det, å da vi kjøpte tenkte jeg på hva som kom til å bli greia med den.. Men etterhvert fikk jeg ideer til pynting og forskjellig, så fant ut at det egentlig bare var helt genialt med den! Vi har også sofaen foran, så egentlig synes jeg bare det ble litt stilig. Kan også tenke meg at det kan bli en gøy plass å klatre å balansere for en liten småtass.. Vertfall hadde jeg tenkt det da jeg var liten og ekstra nysgjerrig .. 

Man kan såvidt skimte at jeg har pynta med to små pyntefugler på bildet til høyre. Jeg er veldig glad i fugler, å har forskjellige fugler i blomstene mine og rundt om ellers. Flere av dem ser helt ekte ut med ekte fjær, å det gjør dem bare enda mer sjarmerende synes jeg. Dette er noe du garantert kommer til å få se mer av etterhvert på bloggen.

Husket forresten en gang vi passet på en katt for noen naboer i den gamle leiligheten vi bodde.. Kjempe søt katt, med et godt jakt instinkt naturligvis. Da vi kom hjem fra jobb, eller sto opp om morgningen, hadde han som regel klart å felle en ny fugl på tokta si.. Jeg må innrømme at jeg liker å ha pynten i fred, å blir nok ikke alltid like blid om noe går i stykker.. Men jeg kunne ikke annet enn å le heller..xD Å vertfall nå når jeg tenker på uttrykket til katten da han sto ved “bytte” å sikker ikke forsto noen ting av disse fuglene av fjær og plast..  

 

Dette var det jeg hadde på hjertet, og ville vise dere idag 🙂

Ønsker deg en fin søndagskveld, og en veldig god uke i møte! 🙂

– Marie

 

1 kommentar

Siste innlegg