EN LITEN BLANDING AV DIY, BLOMSTER OG GJENBRUK…


 

På gjestebadet har jeg foreløpig lite detaljer, og ting. Synes det er vanskelig å innrede etter den kanten som er langs veggene. Den kan fort bli en samlingsplass for mye forskjellig, å det vil jeg ikke… Til neste år har vi en plan om å gå løs på gangen, og samtidig dette badet her som en del av prosjektet. I og med dette badet bare er en liten del av det, kan det også være vi bare tar en helg vi føler for det.. I mellomtiden pønsker jeg ut ideer og samler opp inspirasjon. Vi skal ikke snu om på hele greia, det er bare snakk om sparkling og maling av vegger/lister/tak/kant. Så det er ikke noe omfattende arbeid som venter oss her. Det vi tenker på er hva vi vil gjøre med den kanten, å eventuell farge på veggene..


Vasen med rosene i er et gammelt håndkle som er dyppa i betong og hengt på tørk over en bøtte/blikkboks. Akkurat som det hadde sett ut om man hadde hengt et bløtt håndkle over det samme, stivner betongen til å man får en kjempefin form. Slike kan du lage i hvilke størrelse du vil, å bruke både ute og inne. Enten som store urner på trappen, eller små vaser på bord og kommoder. Denne vasen er laget av min mor, som sammen med en venninne lager masse forskjellig som de selger. 

LINK TIL FACEBOOKSIDEN DERES HER !

Aluminiumsbokser kan også brukes til mye! Tidligere skrev jeg et dekoreringstips ( HER ) om nettopp dette, å det eneste jeg har brukt er kakepapir og jutetråd til å dekorere med. Enkelt, billig å veldig lekkert! Like fine som vaser, som til oppbevaring. For eksempel til oppbevaring av q-tips eller bommulspads, som jeg har her. Du får også bruke boksene til noe, som ellers ville blitt kastet. Blir man lei slik pynt som det, å ikke i det hele tatt finner noe å bruke dem til, eller har liten plass til å ta vare på dem… Ja da er det ikke vits å ha dårlig samvittighet om man kaster dem heller 🙂

Lysestakene er foressten fra IKEA, og speilet et veldig gammelt jeg har hatt i mange år, som jeg syntes passet godt inn sammen med dette.

Litt tips fra meg idag, å en ørliten titt fra gjestebadet vårt. Ha en fin start på uken!!!!

#diy #gjenbruk #gjestetoalett #interiør #hus #bolig #detaljer


 

11 kommentarer
    1. Så innmari tøfft med betong hånkle. for å lage en vase , genial ide. Flink du er med bloggen din. deler gjerne på facebook, å du må gjerne dele min 🙂 Ha en Hyggelig Mandags kveld 🙂

    2. frufrydefull: Ja det er helt genialt! Har også sett at det går an å ta betong på store rabarbrablader, å lage kjempe lekre store fater!! både til å ha ute og inne 🙂 Bare gøy med deling ! Ha en super kveld!

    3. Jeg ser utfordringen med den kanten der men samtidig er det jo et spennende prosjekt og utgangspunkt 🙂 Du har jo uendelig mange muligheter her og jeg må si at ideene kom på løpende bånd da jeg så bildet av gjestebadet ditt:P Ser for meg veggene malt i feks. fargen Grå skifer og de smale listene langs langs kanten byttet ut med profilerte hvite lister. Kjempelekkert i kombinasjon med fargen på hyllekanten. Evt. velge et par nyanser mørkere grå på veggen under hyllekanten. Lys-lyse farger er ikke alltid det beste i et lite rom og på små bad hvor baderomsmøbler og toalett er hvitt så passer det seg i mange tilfeller med litt mer vågale og spennende kontraster … Fargen Grå skifer og nyanser av denne er iallefall utrolig nydelig i kombinasjon med gråbrunt treverk,hvitt og sølvnyanser. Og har du det som base så har du uendelige muligheter dersom innslag av farger er ønskelig; nyanser i blått,spesielt isblå og aqua/lys turkis, støvrosa, purpur,syrin osv…er så utrolig mange farger som er nydelig i kombinasjon med skifergrå/hvitt/sølv/ og gråbrunt-brunt treverk. Dersom kanten stikker nok ut fra veggen er det jo også en mulighet å montere LED-lister under/langs den, noe som kan gi et utrolig flott resultat for en rimelig penge. Et stort lekkert speil er nesten et must på et slikt rom etter min mening. Gir både romfølelse og eksklusivt uttrykk.
      Å fylle opp kanten med alle mulige rare ting skjønner jeg godt at du ikke vil og samtidig er det en felle som er lett å gå i når kanten først er der:) Men alt kommer jo an på valg av ting også da; Rundslipte stener fra stranda (jeg er fæl til å plukke med meg hjem slikt:P) ville jo være kjempeflott og stilren dekor i seg selv og ønsker man å “pimpe det opp” så er det jo bare å prøve seg frem med detaljer i sølv, andre naturmaterialer som feks. grener/kvister med spennende linjer og former som gjerne strekker seg utover veggflaten ( feks. trollhassel?), beverpinner og artige ,forvridde røtter,…puh,blir så inspirert:P Jeg synes selv det er utrolig gøy å kunne finne små skatter i naturen som man kan gjøre om til flotte dekorasjoner…uten at det blir tacky selvfølgelig..må jo ha en viss stil ellers er det jo en fare for at gjestebadet ender opp med å være et nedstøvet naturmuseum istedet.:P
      Du kan jo tenke på kanten som et lite galleri hvor du etter som du føler for det kan skifte ut utstillingen din:) (en ekstra yrkestittel som Gjestebadkunstner er vel ikke å forakte? mener på det burde ta seg godt ut på CV’n!:P) Det virker på meg som om du vet hva du vil og hva du liker så uansett hva du velger å gjøre så er jeg sikker på at resultatet blir lekkerrrrt!;)
      Fikk som sagt et lass med ideer av å se bildene dine og nå fikk jeg vel pratet hull i hodet på deg om de også:D
      Kjempefin blogg du har,det er helt herlig å lese en blogg skrevet av en såpass ung jente som samtidig virker å ha både sunn fornuft og begge bena plantet på jorda..og jeg håper du fortsetter å skrive den selv om mammarollen er like om hjørnet. 😉

    4. Anonym: Heisann! Tusen tusen takk for masse gode tips, og en kjempe fin kommentar! Utifra det du skriver forstår jeg at du ikke bare har lest dette innlegget på bloggen, å det synes jeg er utrolig gøy! Tusen takk for mange fine ord 🙂 Det er viktig å ha bena på jorden, selv om alle kan sveve litt i blant om det er noe ekstra gøy på gang 🙂 Jeg kommer ikke til å slutte med bloggen, å tror dette kan være en kjempefin hobby i permisjonstiden også 🙂

      Utrolig gøy at du kommer me så mange tips, og tar deg tid til å legge igjen det du tenker på 🙂 Håper du er inne igjen å sjekker om jeg har svart deg, for dette var veldig koselig!

      Det er mange fine gråfarger, å dette kan absolutt være et alternativ 🙂 Det kan fort bli litt mye hvitt.. Noe som også kan bli litt kjedelig etterhvert.. Et stort og lekkert speil hørtes absolutt ikke noe dumt ut, å masse store ting gir en herskapelig å lekker atmosfære. Det å dra inn naturen det liker jeg også veldig godt 🙂 Noe av det beste med en hobby som dette er at det er så utrolig mye forskjellig det går an å gjøre, å om jeg pynter med noe, kan jeg fort bytte det ut å sette fram noe annet en stund etter 🙂 Som en liten utstilling som du skriver 😀

      Noe jeg og samboeren min har snakket om er å for eksempel beise kanten, beholde det mørke, men gjøre det til en mer kaldere farge. Litt mer drivved og kanskje litt låve aktig om du skjønner. I gangen har vi store trapper i samme farge som det kanten er nå, og vi kan muligens teste ut litt med kanten på gjestebadet, hva vi vil gjøre med trappen 🙂 I og med dette ikke blir før til neste år, har vi god tid til å teste ut ting, å tenke 😀 Å desto gøyere er det med innspill og inspirasjon fra andre ! 😀

      Ha en super dag videre, å kom gjerne med nye inspill om det er noe du tenker på 🙂 Veldig hyggelig at du leser bloggen!

Siste innlegg