JULEN NERMER SEG KVITLYNGVEIEN!


 

Selv om jeg elsker å pynte til jul, og gleder meg like mye hvert år, er det jeg skrev i gårsdagens innlegg like viktig å huske på. Pynt kjøper jeg, å jeg koser meg med de jeg er glad i, i julen. Er veldig takknemlig og heldig for at jeg har muligheten til å kose meg litt ekstra, å kjøpe meg noe fint å pynte med, og samtidig kunne få gi litt av det jeg har til andre som trenger det mer 🙂 Om det er i form av penger til prosjekter du engasjerer deg i, gaver til noen du vet aldri får noen ting, eller å glede noen med å vise at du bryr deg. Alle må se på hva de kan klare, men jeg tror at om vi kan unne oss ting selv som vi ikke trenger, da kan vi vertfall gi litt til noen som virkelig trenger det 🙂 Å det å gjøre noe godt for noen trenger absolutt ikke å koste penger 🙂 Det trenger forressten ikke julepynten å gjøre heller! Vi kan ta oss en tur ut, se gjennom gamle ting vi ikke bruker å bruke kreativiteten.

Legger ved litt bilder av den selv-mekka adventsstaken min som jeg lagde i fjor og hadde i leiligheten. Den ble ikke så veldig brannvennlig, så her var det ikke mye jeg lot lysene brenne.. Vet ikke om jeg kan kalle det for å brenne et lys en gang så lite var det..(Så den var vel helst til pynt enn til bruk…hehe..) Det som er veldig genialt nå, og som jeg føler det bare har kommet enda mer av er led lys. Mange ser helt ekte ut, me *flamme* som beveger seg å blinking som gir en naturlig følelse av et brennende lys. Absolutt noe å tenke på til adventstaken for i år! Med mindre det er noe annet som dukker opp i hodet mitt som jeg heller finner på til dette 🙂 Noe jeg også kunne hatt her, var noen høye betongstaker/porselen, med samme form som disse lysene, som jeg kunne hatt te-lys i på toppen 🙂 Da hadde det blitt helt levende lys, og ikke så brannfarlig som det du kanskje tenker med en gang du ser disse bildene.. 

Gammel kjelke, kongler, ekte granbar ( som bare lukter helt fantastisk!! ) glitter, julekuler i forskjellige størrelser, og blonder! Synes dette ble en super søt kombinasjon, og det kan veldig godt være at jeg går for noe lignende i år.

Hvordan har dere adventsstaken deres ? 

#jul #advent #juleforberedelser #interiør #naturligpynt #glitter #diy #julepynt


 

2 kommentarer
    1. For en fin Adventstake. Det er hyggelig med ting man har laget selv.
      Skal ut i skogen snart. å sanke innnoen kongler, mose pg litt granbar, lukter aldeles nydelig å gir litt ekstra god førjuls hygge.

    2. frufrydefull: Det hørtest helt nydelig ut!!:-) Mose er så utrolig fint inne!! Å passer til såå mye!:D Hørtest ut som en veldig god plan 🙂 Ha en fin kveld, å kos deg med planlegging av førjulshyggen! 😀

Siste innlegg