PLANER FOR VÅR OG LYSERE TIDER!


 

Litt av det første som møter oss utenfor hovedinngangen. Bildene er tatt like etter at vi flytta inn, så dette er et tilbakeblikk. Nå om dagen bærer det preg av høst, med masse barnåler, blader i varme høstfarger og visne blomster…

Drømmer meg litt bort når jeg ser på disse bildene.. Jeg kan nesten ikke vente til det blir varmere i været igjen, å jeg kan kan begynne å rydde opp etter vinteren, å ønske vår og sommer velkommen! Gleder meg til å krype på alle fire her ute, å gjøre det skikkelig fint. Vi har også et godt område på andre siden av huset, hvor vi også har egen inngang til kjelleren. En terrasse rett utenfor stuen, og en plen du såvidt kan skimte på det første bildet under. Mer av dette vil komme etterhvert. Her er uendelig med muligheter, å jeg gleder meg masse til å begynne å plante å få til live ting jeg tenker på og ser for meg.

Ugress skal bort, og ny sand skal børstes på plass mellom stenene. Noen hater tanken på å ligge på alle fire å styre på ute. Ting som ikke avhenger av været stopper ikke meg med å være ute om jeg er skikkelig gira på noe. Jeg kan ofre mye for å få det fint rundt meg 🙂 Man må alltid “slite litt for skjønnheten” å den deilige følelsen av å være fornøyd med egen innsats etterpå, den står sterkere enn å tenke på at det kan være mye jobb på forhånd.

Nye friske blomster i skråning og bed, og masse krukker og urner ser jeg for meg etterhvert. Nå som vi flytta inn i sommer, hadde vi hovedfokus inne, og for meg var det viktigst å få vekk all ugresset i beda ute. Det er alltid noe å gjøre med en hage, å jeg vil nok aldri bli “helt” ferdig. Men desto gøyere er det med slike hobbyer 🙂 Alltid noe å henge fingrene i! Jeg kan ikke forstå at folk kan kjede seg når de har både hus og hage…Noen har tid til å se på tv i flere timer, men ikke tid til å ta oppvasken for eksempel.. Vi er alle forskjellige, og det handler bare om prioriteringer.

Hovedkriteriet for meg da vi var på jakt etter hus, det var at det måtte være rom for å puste rundt huset og at det vertfall var en liten hage med muligheter i. Med mørke høstkvelder, og lite for meg å gjøre ute nå, er det gøy å kunne legge planer for våren og kose seg med tanker rundt dette. Kjempe kos! Krysser fingrene for tidlig vår og god temperatur for 2016.

Noen andre som gleder seg til vår og lysere tider ? 


 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg