JULEGAVER MED PERSONLIGHET


Hva med å sende litt personlighet med julegaven når du gir den fra deg ?

De som kjenner meg vet at jeg elsker å dille til alt mulig, å tanken på å skulle glede noen andre er en veldig god grunn til å gjøre litt ekstra med det jeg skal gi. Det er ikke så mye som skal til, for å gjøre noe som betyr mye for andre.

Så nært som alltid går det brune papiret igjen på presanger som kommer fra meg, eller fra oss. Bruker også veldig ofte jutetråd, men her varierer jeg litt med nøytrale bånd, viss det skal være mange presanger. Siden jutetrå fort blir dyrt å kjøpe i små mengder om gangen, har jeg en svær rull stående på loftet, med metervis av tråd. Denne har jeg kjøpt hos *nor engros* for en billig penge.

Granbaren kan enten hentes ute å tørkes, sammen med litt kvister og kongler, eller man kan bruke litt kunstig granbar slik som jeg har gjort på mine presanger denne gangen. Blondepapiret har jeg kjøpt på “upstairs”, og disse finnes i flere varianter og størrelser. På større presanger bruker jeg ofte store blondepapir som blir brukt som kakeunderlag til vanlig. Disse fås kjøpt på alle dagligvarebutikker. Gamle noter, eller sider fra gamle bøker er også fint å pynte gaver med. Å dunke dem i kaffe å deretter tørke dem, blir også veldig vakkert. Eller å pynte med glansbilder..

Jeg elsker å pakke inn presanger! Ser stor gleden i å gi, å glede meg over at noen skal få den mens jeg pakker og diller med hver en gave. Om det er 2 eller om det er 26, så er det like gøy å pakke inn alle sammen. Gavene er aldri helt like, samtidig som jeg har samme “stil” på innpakningen. Bare det er personlig i seg selv, fordi det viser igjen hvem gaven kommer fra. Som mange andre ting, elsker jeg ting som har litt gammeldags preg over seg, noe som også gjenspeiler seg i presanger fra meg.

Er enig i at det kan se veldig kunstig å kjedelig ut om alle gavene under et tre er helt like.. Grunnen til at det ser slik ut på mine bilder, er fordi jeg pynter med gavene jeg skal gi bort under mitt eget tre, før de blir delt ut.

Husk foressten at den største gleden med jul er å glede andre.. Å at det er omtanken som teller, å ikke mengden.. 

Under har jeg lagt ved litt bilder av hvordan noen av julegavene så ut i fjor.

           


 

3 kommentarer

Siste innlegg