NOEN SOM HUSKER DETTE?


Plutselig ble hentesettet sprell levende!

Jeg har tidligere delt med dere det fine hentesettet til Aleksander, strikket av mormoren hans. Når vi skulle hjem fra sykehuset var det veldig stort, men utrolig sjarmerende. Nå er han rett over 2 måneder, å det passer helt perfekt til hans størrelse.  Vi bruker det veldig mye, å jeg synes det er dumt med fine hentesett som bare blir brukt en gang, og ellers bli liggende i skapet. Mange rammer de inn å det vil jeg også gjøre etterhvert. Da vil jeg også kunne tenke tilbake på at det ble brukt veldig mye, istedenfor å angre på at det bare ble brukt på hjemturen fra sykehuset..

Den nøytrale fargen gjør at det kan brukes sammen med mye. Her har jeg droppa buksen, og har en grå newbie-bukse til. Følte det fikk et litt gammeldags preg over seg, noe som jeg liker veldig godt, og spesielt på barne og babytøy. 

Det er bare så utrolig gøy at strikk er blitt inn igjen! Dette gjør at mange drar frem gamle kofter og strikka plagg som kanskje har ligget på loftet i mange år, for å bruke dette igjen. Noe har kanskje ligget der i 50 år, og enda lengre, å mange ser på dette som veldig verdifullt idag. Passer det ikke en selv, kan det veldig godt være barn eller barnebarn som vil bruke dette.

Personlig får jeg det best til med heklenålen, men kanskje blir jeg bitt av strikkebasillen etterhvert? Med alt det fine som finnes der ute, kan jeg godt forstå de som blir hekta.

Hva gjorde dere med hentesettet, om dere hadde et? 


 

 

1 kommentar
    1. Ååh, så fint!! Og får en søt gutt du har! Elsker navnet Alexander, og det har siden jeg var 8-9 år vært planen at sønnen min skal hete også. :)) Heldig med en mormor som strikker så bra!

Siste innlegg