FESTBORD MED DETALJER FRA NATUREN

Naturen har mye å by på, å jeg elsker å hente detaljer fra den! Både til å dekke opp bord og til å bruke det sammen med interiøret ellers. Bjørkeris er det som desidert blir brukt mest utenom blomster da… De koselige bjørkerishjertene dere helt sikkert kjenner til allerede, er utrolig koselige å dekorere med både ute og inne. Like godt på vegg som på bord og sjenker. Her har jeg laget et lite bjørkerishjerte til alle gjestene, som pynt på tallerken. 

Jeg tenkte jeg ville prøve noe nytt, å ikke plent bruke serviettringer hele tiden. Siden jeg har bjørkeris sammen med rosene, tenkte jeg det ville passe utmerket med små bjørkerishjerter på bordet. Jeg bruker ofte å hente opp igjen farger fra det som er i vasene, på det jeg pynter med på tallerknen for å skape en helhet over bordet.

 Kakepapir, eller kakeblonder som mange kaller det har jeg under alle tallerknene, og mindre papir under glassene. Jeg kjøpte de store i en pakke med flere 100 i forbindelse med barnedåpen til Aleksander. Ikke så veldig dyrt, å de kan brukes til masse. Skal du dekke opp til veldig mange gjester, å har veldig lyst å ha dekkebrikker under for utseende sin del, er dette et veeeldig rimelig tips. Dekkebrikker blir fort dyrt om du skal ha veldig mange.


 

Jeg bruker også det samme i vasen på stuebordet som jeg har på spisebordet når jeg dekker opp. Det skaper også en helhet, å jeg liker at det går i det samme, så lenge det er i det samme rommet.

 

 I huset vårt ser jeg på det som en selvfølge å dekke pent opp på spisebordet når vi skal ha gjester rundt det. Det er noe av det gøyeste jeg vet, så da må jeg alltid benytte sjansen! 😀

Man trenger ikke studere så veldig mye for å se at dette er veldig enkelt satt sammen. Litt ståltråd for å binde sammen bjørkerishjertene, og noen vaser til ris som er til overs og kanskje litt blomster for å sette krona på verket, og for å friske det hele litt opp. Det andre følger tallerknene og glassene.. T-lys holderne er helt enkle fra IKEA..

Ønsker dere en ellers kjempefin mandag, og en fin og god start på uken! 

– Følg gjerne Kvitlyngveien på Facebook, og klikk -> HER <- for å gå direkte til siden min –

#bordpynt #fest #dekorering #interiør #diy 
 

6 kommentarer

Siste innlegg