DET NÆRMER SEG 17. MAI. ER DU FORBEREDT?

Skal du ha frokostgjester, champagnelunch med veninner, middag med familien eller lignende er det spesielt gøy å gjøre noe ekstra utav det på en dag som dette. Det er jo selveste nasjonaldagen vår! 😀 Og den spøker vi ikke med spør du meg..!!

Norske flagg eller farger som rødt, hvitt og blått er et absolutt must denne dagen. Noe som også er et must, å nesten like viktig som flagget er frisk og grønn bjørk. I dette vakre landet, med den nydelige naturen vi har, er utsprunget bjørk et fantastisk symbol på det hele. Om vi ikke alltid er enige i hvordan landet blir styrt, skal vi uansett være stolte over dette fantastiske landet vi bor i. Bare ta dere en titt ut. Er det ikke fantastisk vakkert ?? 😀 

Jeg legger ved litt bilder jeg tok av 17.mai pyntingen min i fjor. 


 

Hvite rene roser og utsprungen bjørk er lekkert å delikat sammen. Man trenger ikke noe mer enn det, men jeg synes det kan være fint med en annen type hvit blomst også.  Hvitveis for eksempel må være den perfekte blomst å pynte med på 17. mai! De er bare så vakre! 😀 Masse hvitveis i en frisk norsk skog, det er noe av det peneste synet jeg vet. Er det ikke herlig ? 😀 Små vaser rundt om på et bord med litt hvitveis i passer kjempegodt til et 17. mai bord. Å viss du har litt større vaser på bordet for å skape litt høyde, passer det kjempegodt å ha litt bjørk og roser som på bildene over. Åsså må man ikke glemme de søte små Norgesflagga da, de er jo bare bare kremen! Å en absolutt selvfølge siden det nettopp er Norge dagen handler om.

I fjor kjøpte jeg disse flagga hos FEEL, å jeg husker også de hadde lignende på Nille. De fra FEEL har et litt gammeldags preg, da fargene ikke er så skarpe og heller litt mørkere og mer “slitt”. Helt perfekt for min smak!! 😀 

Jeg er utrolig glad i landet mitt, å spesielt den Norske naturen vi har rundt oss. På 17. mai er det absolutt ikke vits å spare på kruttet, å når det gjelder det nydelige flagget vårt, går det ikke an å vifte med det eller pynte med det for mye. For meg er dette den dagen det er aller gøyest å pynte til i løpet av hele året. Å definitivt den friskeste av de alle. Dagen er frisk, den er flott og den er NORSK! Hurra!! 😀

Ååå som jeg gleder meg til å dekke bordet, å feire nasjonaldagen! Hvordan feirer dere ? 🙂

– Marie

———->  Følg gjerne KVITLYNGVEIEN.BLOGG.NO på facebook! 😀  <———–
 

8 kommentarer

Siste innlegg