MANGFOLD I HAGEN

Søndag igjen, å i dag har vi vert ute på noe hele dagen. Det hører vel foressten søndagen til det, med familiebesøk å full pakke nå som det ikke bare er meg og Pål Børge lengre 🙂 Men det er bare kjempekoselig da!

Jeg og Aleksander startet dagen med å reise å se på søskenbarnet mitt som skulle synge i en kirke 🙂 Kjempe flink var hun! Videre har vi vert i middagselskap å hatt kjøttkaker hos foreldrene til Pål Børge, å det var skikkelig snadder! 😀 Husmannskost er alltid deilig!! Å med alt denne nymoderne maten som stadig dukker opp, er det viktig å ta vare på det gode gamle også ! 🙂

Det er alltid hyggelig å være sammen me familie, å vi er veldig heldige som har begge sider like i nærheten.

Ellers har jeg dulla litt rundt som jeg pleier når jeg har tid, å selvfølgelig vert en tur i hagen å sett hvordan det går med det jeg planta i går 🙂 Som sakt er jeg ikke helt ferdig med for denne omgang, så dere får bare en smakebit foreløpig..^^

Litt vel optimistisk som jeg var med blomsterkjøpet, må nok disse kose seg i boden om natten til det blir varmere i været 🙂 Heldigvis tok jeg ikke mer av i butikken en jeg gjorde.. Men men, vi skal alle lære, å et godt tjps fra de erfarne hagefolka er å ha 17. Mai som en gyllen regel for å være på den trygge siden! 🙂

 

Et lite hjørne med spiselig hører med i hagen 🙂 Har også planer om litt bærbusker etterhvert, å forskjellige grønnsaker jeg vil prøve meg på. Det er så morsomt å se om det spirer, å prøve å høste litt resultater av arbeidet du legger ned. Ser også for meg små barbeinte føtter som vil plukke å knaske litt på dette etterhvert..^^ Husker selv hvor gøy det var å plukke ting fra hagen da jeg var liten 🙂 Å det å bruke ting fra egen hage i matlaging, det er bare så gøy!

Oppsummert har jeg hatt en super og innholdsrik dag, å ser videre frem mot en frisk og deilig vår her i Kvitlyngveien. Jeg kommer ikke til å slutte å dille å dalle inne, absolutt ikke! Men jeg gleder meg skikkelig til hver eneste stund jeg skal ha ute 😀 Har alltid drømt om å dulle rundt i min egen hage, å gleder meg masse til å legge ned tid å arbeid her også! 😀 I leiligheten hadde jeg et mini drivhus, blomsterkasse på veggen og litt planter i melkespannet. Litt begrensa hvor mye du får plass til på en terasse som egentlig akkurat bare har plass til to stoler og et bord.. 

For å si det på ekte Marievis så er dette med hage absolutt “GALJILLT” 😀

Nyt siste rest av helgen folkens, å tusen takk for at dere vil følge meg og reisen på å skape vårt drømmehjem! 😀 <3

Sjekk gjerne ut siden —-> Hageglade på facebook<—- , for masse inspirasjon og nyttige tips!

#hage #jordbær #kjøkkenhage #ute #planter #hobby #hus #hjem

3 kommentarer

Siste innlegg