DET ER BARE Å SMØRE SEG MED TOLMODIGHET….!

God tirsdags morgen folkens! Jeg krysser fingrene, å forhåpentligvis vil det snart spire på flere kanter her i Kvitlyngveien 3. Når det er alt for kalt til å plante det man vil ute.. Ja da er det gøy med litt småtterier i jorda inne. 

 Etter et tips fra foreldrene til Pål Børge har jeg satt tomater! Delte opp to tomater i skiver å planta en skive i hvert beger. De skal ha mye lys, men det skal likevel være nok å ha dem i vinduskarmen slik at de får dagslys og sol.

 

 

De som de selv har satt hjemme har begynt å spire kjempe fint, så nå spørs det bare om de vil komme til å høste noe etterhvert… Det bare å smøre seg med tålmodighet her i huset også ! 😀

Det er så gøy å se at ting spirer og gror! Ute har jeg satt masse hvitløk, og fikk nettopp litt markjordbær jeg skal plante ut i hagen. Det er så mye jeg vil gjøre, at jeg er går rundt konstant gira nesten.. Aleksander har selvfølgelig første prioritet, men det er mye jeg kan pusle med når han sover i vugga eller i vogna 🙂

Kjøkkenkroken ute vil nok garantert utvides litt etter litt, da jeg synes det er supermorsomt å kunne bruke ting i matlaging fra egen hage. Nå til dags skal liksom alt være så enkelt for de fleste, å mange får kasser med mat levert rett på døren.. Det er sikkert praktisk og greit det, for all del, men jeg er litt på den at man må jo gjøre noe også 🙂 Jeg har iallfall ikke tid til å gro fast foran tv´n hjemme, å har hele tiden noe å henge fingrene i 🙂 Det er nok litt av stilen min å være litt “gammeldags” på flere måter.. Iallfall å lage ting fra bunnen av, å forhåpentligvis lære generasjonen videre at ingenting gjør seg selv 😀 

Kjede seg, hva er det forresten ? 🙂

Ikke alle synes dette er gøy å all respekt for det. Men er det foressten noen som har testa ut dette selv å fått gode resultater? 😀


 

2 kommentarer
    1. Hei! Får så stor inspirasjon av bloggen din! Lurte litt på om hvor mye jord du har over tomatskivene, og trenger dem mye vann?

    2. Mari: Heisann 🙂 Så utrolig koselig å høre! 😀 😀 Jeg hadde sånn at det akkurat dekka tomatskivene 🙂 Veldig viktig å holde jorda fuktig hele tiden 🙂 Jeg så foressten netopp at det har begynt å spire skikkelig godt nå , allerede ! Jeg hadde et tynnt lag med gladplast over også, for å holde bedre på fuktigheten 🙂 Det var et tips fra mor, etter at jeg hadde planta å hivd det ut på bloggen 🙂 Gøy at du spurte, jeg skal snart oppdatere bloggen med hvordan det går med dem 🙂 Lykke til viss du vil prøve 😀 😀

Siste innlegg