EN SPESIELL DAG GJENNOM ÅRENES LØP!

Og det på mange rare måter…

God onsdag folkens.. Eller foressten vi har jo kommet til torsdag!! Hjelpes !! Uansett.. Mens Aleksander har en kvil, å jeg venter på mor, en søster og tantebarn ser jeg gjennom litt gamle bilder på pcen. Jeg elsker 17.mai å er skikkelig frelst av dette vakre landet, så etter innlegget i går ble jeg bare nødt til å ta meg en liten mimrerunde… 

Da jeg var liten betød 17. mai først og fremst IS og gå i TOG… Hver klasse laget sin egen fine fane vi gikk med i toget, og den peneste fanen fikk premie. Først var det barnetoget, senere på dagen var det folketoget. Aktiviteter for både barn og voksne hele dagen, å masse is og kliss på kryss og tvers.

 

 

Så kom tenårene da det mest spennende skjedde på kvelden før nasjonaldagen… Da det var om å gjøre å se mest mulig sliten ut på 17. mai som et tein på en heftig kveld og natt i forveien. Var du for syk å kvalm til å få med deg noe som heslt av dagen, ja da scoret du full pott… 16 mai er nok en festens dag for mange på min alder enda, men for min del er jeg godt over det. Jeg vet nå ikke helt hva som er best å starte tidlig å bli ferdig tidlig, eller sent å aldri bli ferdig… Jeg liker godt fest og moro, men kjenner det holder de få gangene jeg er ute for tiden 😀

En annen tid med en ny vri startet da jeg traff Pål Børge. Vi har prøvd forskjellige ting når det gjelder å feire denne dagen, å har ikke vært like gira på tog, tjo og hei da vi ikke har hatt noen av de nærmeste som har gått i tog de siste årene. Jeg tenker det er en dag for barna, noe som vil komme tilbake når du får barn selv. Andre er flinke til å stille opp i tog denne dagen uansett, å norgespatriot som jeg liksom skal være så har jeg nok synda flere ganger når det kommer til det.. Men ALLTID flagg, uansett hva ståa er ellers!

 

      

 

Med flagget opp av fjellsekken dro jeg og Pål Børge på fisketur vår første 17. mai sammen. Skikkelig koselig, å en skikkelig ROLIG feiring for å si det slik. Turen startet med at jeg ble søkk gjennomvåt på beina like etter vi hadde gått fra bilen, så en rolig start ble det kanskje ikke… Men det ble en kjempefin tur likevel. Det ble et par småfisk, men ikke noe å skryte av. Flagget var selvfølgelig med, å en god gammeldags lapskaus var på menyen. En anderledes feiring, men garantert den beste ! ( Om jeg ser bort i fra når jeg var liten å huska vi fikk spise så mye is vi ville…)

Champagnelunch i leiligheten med kongefamilien og hele sulamitten på tv`en ble en annen og kortvarig tradisjon. Grilling hos mor og Ole med godt i glasset senere på kvelden har vi og vært med på, å det har vært utrolig gøy! 🙂 I fjor var begge familiene hos foreldrene til Pål Børge, å det var utrolig koselig det også. I år prøver vi å samle hele flokken hos oss.

 

i 2015 seilte dette teamet inn mot nye horisonter å var nettopp blitt huseiere på denne tiden. Med en liten Aleksander godt voksende i magen, så vi for oss helt andre tider og nye tradisjoner. Når tenker jeg det går mot is, gris tull og fanteri på denne dagen. Latter glede og massevis av HURRA!! 😀 Startskuddet går kanskje ikke i år, da Aleksander bare er et halt år denne dagen, men jeg tenker det blir mye is og gris neste år. Det vil allikevel bli annerledes dette året, da vi nå skal feire 17. mai som en fersk liten familie. Det skal bli pynta og dilla både hus og vogn, store og små. Å jeg er skikkelig klar for å bla opp til et nytt kapittel også på denne dagen. Med enda travlere morninger å full rulle hele dagen, skal det bli morsomt å se hva årene vil bringe som foreldre på denne dagen også. 

Kjenner jeg nesten blir litt rørt her jeg sitter etter å ha vært innom så mye plutselig ! 🙂 Minner altså !! 😀 😀 Er det lov å skylle litt på hormonene enda?

 

Ha en strålende dag folkens! 😀 Jeg skal kose meg med 2 søte små og 2 søte store i dag 🙂 Har rigget til i kjelleren med stort lerret å det hele, å skal fortsette der jeg slapp en annen dag med å ta litt bilder av Aleksander og Tristan. Jeg forstår det må være utrolig krevende å ta bilde av tvillinger.. Når den ene er i ekstase er den andre nede i kjelleren.. Men søte er de uansett 😀 

#17mai #tradisjon #dekorasjon #personlig #lunch #inspirasjon

0 kommentarer

Siste innlegg