ET SUPERBRA TIPS, Å NÅ SPIRER DET FOR FULLT!

Nevnte såvidt i går at det har begynt å spire på kjøkkenet ! Her spirer det nå for fullt 😀 

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har småpeiling på ting som skal spire og gro. Her er det bare å prøve, feile å ta i mot råd fra de rundt som gjelder. Og selvfølgelig lese seg litt opp på feltet. 

Det er uansett kjempe viktig å holde jorda fuktig, slik at det som eventuelt har begynt under jorda ikke tørker ut å visner bort før det i det hele tatt har kommet litt opp.. Et fenomenalt tips jeg fikk av min mor var å ha gladplast lett over krukkene. Dette fungerer nesten som et drivhus å gjør at det er mye lettere å holde på fuktigheten i jorda. KUN 1 uke tok det før spirene var godt over jorda ! Så dette syntes jeg var helt supersmart! 😀 

Bildene over tok jeg i går, å det under tok jeg i dag tidlig med mobilen.

Jeg fjerna plastikken nå, slik at det får enda bedre plass til å vokse på å klarest mulig lys å strekke seg etter. På kjøkkenet er det også alltid godt å varmt, slik at jeg ikke trenger være redd for at det skal bli for kaldt der de står. Er så spent på om det virkelig blir noen tomater utav dette etterhvert.. Jeg skal iallfall prøve å passe på disse så godt jeg kan 🙂 

Om du ikke leste det tidligere innlegget mitt å har lyst til å prøve dette er alt du trenger en tomat og noe å plante i. Fyll en boks med hull under med jord (eller som på bildene over), ta en tomat å skjær den opp i skiver. En skive i hver boks. Ha på jord sånn at det akkurat dekker tomaten, å pass på å holde dette fuktig. Legg lett over litt gladplast, å vips så er det bare å smøre seg med tålmodighet. Her følte jeg ikke jeg trengte å være tolmodig lenge før det begynte å skje noe!

Ha en god kveld folkens! Nå er jeg spent på om hvitløken begynner å spire snart 🙂 Den står ute, å trenger nok mye lengre tid..

#tomater #kjøkkenhage #kjøkken #plante
 

0 kommentarer

Siste innlegg