ET HVERT HJEM HAR SIN SJARM. ER DET DU SOM SKAL BO DER ELLER ER DET DE ANDRE?

” For noen er verden lyseblå, for andre er den mørkegrå.. Jeg tror det er ens humør som gir verden ens rette kulør “.
Et veldig bra ordtak jeg kom over her om dagen. ( Hentet fra -> Ordtak.no <- )

Dette ordtaket kan brukes i mange sammenhenger. Om man tenker på Interiør, som denne bloggen har hovedfokus på, trenger nødvendigvis ikke et “fargefattig” hjem være et hjem uten “liv”. Det trenger nødvendigvis ikke å være den mest sprudlende plassen bare fordi du ser alle regnbuens farger i hver en krok heller. Men jeg må innrømme at jeg tenker automatisk på en kjempe herlig å sprudlende person, om jeg ser en person som er full i farger fra topp til tå, eller som er omringet av det hjemme 😀 Jeg kjenner flere som har en minimalistisk og gjerne HELT steril stil som er noen skikkelige “fargeklatter” på innsiden om det er greit å si det slik 🙂 Men selvfølgelig, mye kan også gjenspeile seg i interiøret om hvordan du er, å naturlig nok hva du liker å intresserer deg for.

 

 

Jeg synes det er så utrolig spennende å komme inn i et hjem jeg aldri har vært i før, å se hva som befinner seg bak dørene av ulike skatter og nydeligheter. Det med ulike stilarter når det kommer til interiør og tekstiler er noe som fascinerer meg enormt!! 😀 Alle hjem har også sin egen historie, å er nesten som en bok med mange historier både på godt og på vont, triste eller kjempe glade!

Stilene forandrer seg hele tiden. For meg er det ikke om å gjøre å følge siste mote, å strebe etter å alltid ha “siste nytt” på detalje eller møbel fronten. Jeg lar meg inspirere av mye, å vet godt jeg ikke er den eneste som har “ører” på putene, eller vaser fra Riviera Maison, høy og dominerende kandelaber i “sølv” eller rotting fra ende til annen. Samtidig vet jeg også at jeg syr de fleste av putetrekkene selv, mekker sammen litt forskjellig jeg kommer på i ny og ne, å prøver å gjøre det koselig på min måte, ved å bruke det jeg synes er pent, fordi jeg vil ha det i mitt hjem.

 

 

Ingen farger er stygge, men for meg passer ikke alle farger sammen 🙂 Jeg liker å kjøre rene toner å har hovedfokus på noen nyanser som jeg liker å føler passer sammen. Dette for å prøve å skape en helhet, å jobbe mot noe gjennomført. Ingen har det stykt, men ikke alle liker det samme 🙂 Er det ikke gøy at vi alle er så forskjellige ? 😀 Å om mange kjøper den samme vasen, eller klokka (som jeg føler det er myyye fokus på rundt omkring i de forskjellige gruppene og på forum), er det ikke gøy å se hvordan den ser ut hos noen andre ? 😀 Jeg kunne helt sikkert ha skrevet i uendeligheter om dette, fordi det er så spennende 🙂 Kanskje ikke for alle, men iallefall for meg 🙂 

 

Som dere ser har jeg flytta spisestuen lenger bort mot sofakroken. Skulle egentlig bare bruke den rene hvite veggen det sto foran før til litt fotografering, men så har det blitt stående. Det ble liksom litt tomt i det hjørnet det sto i før, å noe av hovedpoenget med å ha det der var å få mest mulig utav utsikten. Det er lett å flytte det tilbake, så jeg får se hva det blir til. Jeg flytter ikke på en ting jeg uten å knipse bilder i vei, så her fikk dere se litt hvordan det ser ut nå 🙂

Hva liker dere best å hva slags stil kjører dere hjemme ? 🙂 Ha en kveld/natt folkens, å tusen hjertelig takk for at dere titter innom meg ! ^^

—> Følg gjerne bloggen på facebook <—

2 kommentarer
    1. Hei 🙂 Så fint et hjem du har. Kan jeg få spørre hvor spisestuen er kjøpt? De stolene var bare så fine!
      Ha en kjempefin 8. mai. Mvh Ann Kristin

    2. Ann Kristin Danielsen: Tusen tusen takk for det 🙂 Hyggelig at du synes det ! 😀 Spisebordet har jeg kjøpt hos skeidar, å det heter – Southwood – . Stolene er kjøpt på – Stilbo – en butikk de har her i området hvor jeg bor. Besøk gjerne nettsiden deres 🙂 De stolene er helt utrolig gode å sitte i! Så jeg angrer ikke et sekund ! 😀 Ha en strålende kveld/natt videre 🙂

Siste innlegg