HJEMMESNEKRA SAUNA, ELLER EN BOD FOR VED OG OPPBEVARING? HELE PROSJEKTET I BILDER.

Da har jeg gleden av å vise dere årets første prosjekt her i Kvitlyngveien 😀 Jeg tror ikke jeg har nevnt noe om dette tidligere, å desto bedre er det å kunne vise dere prosessen fra start til slutt, med det samme. 

Samboeren min er verken snekker eller tømrer av yrke… Han er utrolig god til å gjøre research , å planlegger ned til hver minste detalj før han setter i gang med noe. Selv liker jeg å vite hvordan man skal gjøre ting før jeg starter, men jeg er på langt nær så grundig som han med forarbeide (Mener iallefal han.. Selv om jeg ikke alltid er helt enig i det utsagnet.. hehe 🙂 ). Noen tenker at veien blir til mens man går, mens noen må liksom ha sett hele løypa ovenifra før det i det hele tatt er vits å ta fatt på turen.. Det viser seg gang på gang å gir veldig goe resultater, å jeg er langt fra den eneste som er imponert over arbeidet hans. 

Dere får la fantasien regjere litt om hva dette er, så starter vi heller med hvordan det så ut da han starta. Da så det ca slik ut. Noen plater på gulvet som er revet bort var det som var her da vi flytta inn i huset.

Terrassebord på gulv, og ny kledning på vegger.

 

Noen som kan tenke seg hva dette skal bli ? 

Det ble nok ingen sauna nei 🙂 En riktig så pen og praktisk bod for ved og oppbevaring av hageredskaper. Helt perfekt, å noe som kommer til å bli godt brukt hele året. Det ser nesten ut som et lite amfi, å det er utrolig koselig der nede. Kan godt forstå at han flykter ned hit av og til.. Hihi ^^ Velger å tro at jeg ikke er så værst jeg ;D 

 

De resterende plankene er borte, og har allerede blitt brukt til nytt prosjekt i garasjen. Nå er det eneste som gjenstår maling på utsiden. Vi skal male gelenderet på terrassen nå i sommer, så da blir det et res i sammenheng med det.

 Min kjære samboer skal absolutt ha hele æren for dette. Mens jeg har starta litt i hagen, vært hormonell og ellers sulla med mitt, har han hatt et tilfluktsted under terrassen. Det er ingen hemmelighet at det er mye vi kunne tenke oss å gjøre her i gården, å det dukker stadig opp nye drømmer og planer. 

Litt blomsterkasser på veggen, så blir det et utrolig koselig hjørne her nede også. I bedet til høyre bak svillene er jeg ikke helt sikker enda på hva jeg vil ha 🙂 Blomster å planter skal det iallfall ikke mangle her etterhvert, å det blir spennende å se hvordan denne plassen utvikler seg. Om vi tenker langsiktig blir det nok også en platting her hvor dere ser grus. Men jeg holder fast på at til et hus hører en plen, så det blir uansett ALDRI terrasse over alt 😀

Ha en fortsatt fin kveld folkens, titter nok snart innom igjen 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg