HVORDAN PIFFE OPP MED GRATIS PYNT ENKLEST MULIG?

Jo det skal jeg fortelle deg, å det er nemlig lettere en det du tror.. Kanskje er du en av de som koser deg med dette allerede?

Det er ingen tvil om at vi lever i et bruk og kast samfunn. Før i tiden var folk enda mer flinke til å ta vare på hver eneste ting for å kunne bruke det om igjen. Syltetøyglass, olivenglass, tacosauce glass, å andre typer glass.. Jeg er sikker på at de aller fleste av dere kaster noe form for glass,  1 eller 2 ganger i løpet av en uke. 

Jeg har de siste årene vært flink å ta vare på glass. Å når jeg i perioder har laget forskjellig av dem har jeg også tatt i mot glass fra familie og venner. Nå går det mest til å lage babymat på, å i det siste har jeg vært mest gira på mindre glass. Men! Jeg sier aldri nei takk til de som er større heller! 😀 For litt hobbytid, må man  ha tid til av og til, å da kan man alltids få brukt for glass.

Litt sekkestrie rester, en gammel gardin jeg klippa litt i, å vips! Der hadde vi noen søte vaser på få minutter… 😀

Perlesmykker og armband som går i stykker tar jeg også alltid vare på. Det er utrolig hvor mye en liten perle kan gjøre med en ting! Som midt i en blonde sløyfe for eksempel. Liten detalj som gir utrolig mye av seg. Et lite tips er også å bruke en veldig liten perle om du vil ha en i midten av en sløyfe som her. Sløyfen virker med en gang mye større, å selv om perlen er liten, kommer den pent frem på en ren og enkel måte, uten at det blir for mye.

Ta vare på glassene å bruk fantasien 🙂 Om det bare er en gammel strømpebukse med hull i, ja da tar du fatt på en saks, og få den rundt et glass 😀 Plutselig ble strømpebukse pen igjen, å ingen trenger å vite at det er en strømpebukse om man ikke vil det 🙂 Kanskje du har litt hyssingrester, eller noe annet form for stoff som du kunne tenke deg å bruke. Klipp opp en tynn lengde å knyt en sløyfe rundt 🙂 Gamle øredobber kan også være supre å pynte med!

Litt tips fra meg denne varme søndagskvelden. Sydenvarmen har endelig funnet Norge, så det er helt merkelig å gå å legge seg på denne tiden.. Det er liksom mer kjølig på soverommet med vinduene igjen.. Men skal absolutt ikke klage, å skal nyte det max så lenge det varer! 😀 Ha en deilig kveld, herlige mennesker! 😀

–> Følg å besøk gjerne Kvitlyngveien på Facebook 🙂 <–

#diy #interiør #bad #baderom #detaljer #kurv #rotting #durance #gjenbruk

 

3 kommentarer
    1. Jeg elsker denne gjenbrukstanken! 🙂 Men jeg er ikke alltid like flink til å få tankene ut i livet, slik som deg.
      Og du verden så god du er på detaljer og lage det delikat rundt deg.
      God søndag!

    2. TitaLita: Tusen takk for det, snille deg ! 😀 😀 <3 Jeg er nok litt detalje fiksert når det gjelder hus og hjem.. Men det er i ren lidenskap <3 Det enkle er ofte det beste 😀 😀
      Du har en utrolig koselig blogg du også, å er veldig kreativ ! 😀 Jeg må nok bli flinkere å legge igjen komentarer rundt om kring :/ Er stadig inne å titter 🙂 Ha en god natt 🙂 <3

Siste innlegg