HEKLA DRIKKEBRIKKER!

Bare innom for å gi dere et enkelt lite tips! 🙂 

Trenger dere brikker til glassa deres? Hekle de selv på kort tid 🙂 

Dette hekla jeg med litt restegarn jeg hadde, bare for å få brukt det til noe. Det ble akkurat 4 brikker.

Har planer om å starte på dekkebrikker snart, da man kan få de hvordan man vil om man hekler de selv. Og det er da lettere å variere i farger også, om man lager seg litt flere sett etterhvert. Er helt hekta på både dekkebrikker og brikker til glass. De under tallerknene på bildet er fra Europris, i kurv. Enormt vakkert med kurv, å jeg har flere sorter. Det praktiske om man hekler selv er at det tar bare en brøkdel av plassen i skapet om du vil ha mange ^^

Oppskriften jeg har brukt her er helt vanlige standard bestemor ruter. Så enkelt! Sjekk ut oppskriften HER om du har lyst å gjøre det samme 🙂

 

 

Noen som fikk lyst å lage seg noen slike? Ha en herlig kveld 😀 <3

– Marie 

 

6 kommentarer
    1. Spisebrikker skal jeg prøve:-) Det har jeg ikke tenkt på at jeg kan hekle:-) Jeg har kikket etter det en stund, men ikke funnet noe jeg liker. De du har i rotting er superkule, men har ikke funnet sånne. Nå skal jeg ta med garn og heklenål på hytta så har jeg noe å henge fingrene i:-) Takk for supert tips:-)

    2. fotogleden: Tusen takk for det 🙂 Helt genialt om man har litt rester for eksempel 🙂 Så koselig! Hvilket babyteppe holder du på med ? 🙂

    3. Bygdefrua: Tusen takk for det 😀 Helt genialt å hekle, da man får dem akkurat slik man vil 🙂 De runde jeg har i rotting er fra Europris, åsså har jeg noen veldig pene som er avlange fra Doktorlykke 🙂 Bare hyggelig å kunne være til inspirasjon <3

Siste innlegg