SENGEGAVLEN SKAL LAGES SELV!

 

Sengegavl er absolutt noe som hører til *drømme soverommet* vårt! Det fremhever sengen, og er et pent møbel. Det finnes mange pene gavler der ute, å den på bildet her er jo bare HELT RÅ!!!! ( Bildet er fra Pinterest, å jeg skulle ønske jeg fant opphavet da jeg skulle likt å gitt personen masse ros for denne vakre gavlen!!! ) Gavlen vår skal være høy, slik at jeg fortsatt kan ha store hotellputer i sengen uten at gavlen drukner bak disse, å den skal også være veldig “puffet”. 

 

 

Den skal gå i litt av samme fargetone som malingen på veggene uten kontrast tapet, slik at den ikke blir alt for dominerende i fargen. Jeg, mor og Aleksander var på –> Stoff og Stil <– i Stavager, å handla et vakkert stykke stoff i lin. Jeg elsker lin, å syr mange av putene mine i dette stoffet. Lin er brukt i århundrer (år tusner faktisk!). Det er et veldig robust stoff som gir veldig god kvalitet og slitestyrke.

Det er mye inspirasjon å hente på pinterest, å det er også her dette bildet er hentet fra. Dere ser hvilken type gavl jeg tenker meg, å er spent på om vi får dette til 🙂 Jeg har lest og sett mange versjoner av selvlaget gavler, å står iallfall klar for utfordringen 😀 Herlighet, tenk at vi snart skal få vår egen sånn !?


 

Aleksander synes det er stor stas å nå kunne sitte i handlevogna selv. I strikka Mariusdress og lue sjarmerte han både moren sin, mormoren og kundene på stoff og stil i senk ^^ For en snill liten tass å ha med seg på tur! 😀 Om gavlen til soverommet vårt blir vellykket, har jeg veldig lyst å lage gavl til Aleksander også når han en gang etterhvert skal over i stor seng ^^ Det er bare så vakkert, å det gjør så mye med selve rommet! 

Hele prosessen skal tas bilder av for å dele med dere ! ^^ Kom gjerne med tips om dere har laga sengegavl selv en gang. Ser veldig frem til å lage denne, å ikke minst til at vi skal ha et pusleprosjekt sammen 😀 <3

#soverom #diy #sengegavl #interiør #oppussing

–> Følg meg gjerne på facebook, for oppdateringer og flere tips! 😀 <–
 

10 kommentarer
    1. Så kult, og så flink du er som faktisk er i gang med å GJØRE DET. Jeg har så lyst til å lage sengegavlen vår, så en utrolig kul på Pinterest som var laget av en låvedør! Men jeg kommer liksom aldri i gang. Heia deg! Gleder meg til å se den ferdig 🙂

    2. Jeg er også på tankene om å lage sengegavl, har ikke kommet lenger en å luske litt rundt etter inspo – så her skal jeg følge med hos deg ja ! 😀

    3. Henriette Celin: Takk for det 🙂 Ja dette blir kjempe spennende! Gleder meg å få komt i gang så snart soverommet er ferdig 😀 😀

    4. Linda Chalin: Så spennende med låvedør! 😀 Alt de lager! Å Pinterest er et hav med inspirasjon ! 😀 Det er der jeg har fått mye inspirasjon til min 🙂 Det meste er handlet inn, å så snart jeg er fedig med soverommet nå snart, er det rett på gavlen 😀 😀 Samboer skal lage rammen, så tar jeg meg av stoff og montering 😀

    5. Marlene Nilsen: Så koselig at du vil det 🙂 🙂 Det er så mye å velge i at det er vanskelig å bestemme seg ! 😀 Er sikker på at du får laga deg en vakker sengegavl en gang 😀

    6. Interessant prosjekt! Jeg trakk om en sofa med samme mønster i ryggen som du ønsker i gavlen. Synes dette var et vanskelig prosjekt da det krevdes mye målinger og prefeksjon. Fant ut at det å bruke sterk hyssing bak knappene og en lang nål (30 cm +) kombinert med at jeg knyttet hyssingen i enkle knappehoder bak gav best resultat. Gleder meg til å se resultat! Lykke til!

    7. Catherine: Ååå så koselig å spennende!! 😀 Tusen takk for at du deler egen erfaring 😀 jeg har absolutt ikke peiling! Det eneste jeg vet er at jeg skal jobbe mot å få en vakker gavl 😀 Ha en herlig kveld!

Siste innlegg