VASK PYNTEN MED VANN, OG SPAR TID, PENGER OG MILJØ!!

 

Hvem trenger skapene full av såper og kjemikalier når man kan få hus, hjem og interiør gullende ren med bare vann??!!!

Jeg har lenge tenkt å dele litt rengjøringstips med dere! I en travel hverdag der tiden ikke alltid strekker til slik man vil, kan det være greit å vite om enkle løsninger som gjør det daglige husstellet enklest mulig.. Og det som kanskje er viktigst av alt, at det skal ta kortest mulig tid ! 
 

 

 

En annen ting som mange kanskje ikke tenker på alltid, er at man også både kan spare penger og miljøet på rengjøringen. Det blir bare enda mer fokus på dette i media, at alle såpeflaskene og sprayflaskene vi har i skapene våre inneholder masse som verken er bra for helsen vår eller miljøet rundt. Har man de rette redskapene kan man slippe unna med å kun bruke vann, noe man både sparer miljø, penger og tid på. Mindre rot og lettere og holde det rent! 

Jeg vil vise dere hvordan dere kan gjøre rent uten å bruke såper, og har derfor hatt disse lyktene stående på en kommode under trappa for å få dem s´å støvete og skitne som mulig i forkant.. 


 

 

Jeg bruker denne vindu og polerings kluten som jeg fukter en ørliten del av med litt vann. Denne kluten er et mikrofiber produkt som inneholder microsølv, som igjen gjør at kluten er litt selv rensende. Dette vil si at i forhold til en helt vanlig klut kan man bruke denne flere ganger og samtidig la den ligge på benken brukt uten at det begynner å lukte. Og dette en god stund i forhold til “vanlige” kluter eller andre mikrofiberkluter. Mikrofiberen gjør også at kluten kommer helt ned i det materialet den skal vaske, og fanger opp møkka i stedet for å dra den med seg. Visste du forressten at mange såper bare legger seg som et lag over møkka, og på den måten unngår vi å få med oss alt ? Det er ikke så gøy å tenke på om man har brukt masse tid på husvasken..

Kluten er også perfekt for vinduer, speil på badet, rundt vasken, komfyren og ellers overflater du vil ha skinnende rene! Bretter du den for eksempel 3 ganger, vil du få 16 rene sider du kan bruke.

Jeg trenger nok ikke å forklare hvilken som er den rene her.. Det synes veldig godt på glasset, men legg også merke til skrifta på lysene som også er betraktelig lysere på det ene på grunn av all møkka på glasset som ikke er vaska 😀

Personlig er jeg nok litt over gjennomsnittet glad i å vaske å ha det rent og pent rundt meg, og brenner skikkelig for produkter som gjør at ting blir både lettere, billigere og selvfølgelig mer miljøvennlig. Jeg er selv forhandler av denne kluten, og den kan kjøpes direkte fra –> MIN NETTBUTIKK <– om du er interessert. Eller bare nyskjerrig og vil se mer ^^ Kluten finner du HER !  Tenk så mye mindre plass en liten klut tar i forhold til alle sprayene for hvert et hjørne i huset.. Hihi ^^

Av og til kommer jeg til å titte innom med litt vasketips i form av bilder / filmer til dere som leser bloggen min ^^ Kom gjerne med gode tips til meg også, det er alltid hyggelig 🙂 Legger også med noe av det jeg har sett i media ang vaskemiddel og som spesielt går på sprayene, å anbefaler å ta en titt om du ikke har sett det før . –>“Advarer mot rengjøringsspray!!”<–

Ellers ønsker jeg dere en strålende kveld! ^^

#rengjøring #hus #hjem #interiør #rivieramaison

 

6 kommentarer

Siste innlegg