ET LITE STYKKE REN MAGI!

Han kan viss han vil, å viss han vil så kan han ^^ Litt fredagsinspo, denne lørdagskvelden..

 

 

 

Jeg starta helgen med et stykke ren magi, felt på Ombo i Ryfylke. Ekte indrefilet av Hjort, og servert av den beste! Er det noe far i huset er god til på kjøkkenet, så er det virkelig å få biffmiddagen helt perfekt. Jakt og fiske ligger godt blanda i blodet hans, og denne hjorten ble felt av faren hans forrige helg. 

 

 

Ingen sure miner når mor kommer hjem fra Berlin med ekte tysk øl, sammen med skikkelig glass som hører til. Dette falt godt i smak, og forhåpentligvis fikk det en ørliten stjerne i boken også ^^ Haha..

 

Ser ikke dette deilig ut så vet ikke jeg! Mørt, godt og enda litt blodig i midten. Jeg liker biffen litt før medium stekt, å elsker at den er rød og fin i kjernen av stykke. Noen reagerer kanskje siden jeg er gravid, men så lenge kjøttet ikke er kverna, er uansett det som er i midten helt fritt for bakterier da ingenting har vært i  berøring med dette. Uansett tror jeg ikke man finner et friskere å tryggere kjøtt, en det som vandrer på slike steder som dette gjorde.. Kjempe godt var det iallfall, å en middag jeg skal leve lenge på! Som tilbehør hadde vi fløtegratinerte poteter, champinjong som var fresa i smør sammen med løk og paprika, og viltsaus over det hele. Her passer nok også mye annet sammen, og det er bare fantasien som setter grenser ^^ Ser for meg at asparges hadde passa midt i blinken, men det glemte vi helt å kjøpe ^^ Sammenlagt var det et herlig måltid, å et av di skjeldne !!

 

Ellers skal jeg nå frem til 6. desember være hjemme i utvida permisjon. Dette har vært bestemt hele tiden, å jeg gleder meg masse til å få enda mer tid sammen med Aleksander. Dette er en tid jeg aldri får igjen, å vil bruke så godt jeg kan. Han er hele tiden i utvikling, å jeg føler tiden bare går raskere og raskere! <3 Jeg hørte folk snakka om at tiden skulle gå fort når en fikk barn før jeg fikk et selv… Men at den skulle gå sååå fort, det kunne jeg ikke i min villeste fantasi tenke meg. Så ta vare på øyeblikkene alle sammen, de blir til minner før man aner det <3

Det skjer stadig spennende ting her i huset, å jeg håper dere vil følge med fremover også! Knappene til gavlen er forresten kommet, så nå er den bare dager unna å være ferdig! Startskuddet for gangen går også nå veldig snart, å jeg klarer nesten ikke å vente med å komme i gang !!! 😀 Med dette tusler jeg meg i seng, å ønsker dere en fin og god natt alle sammen ! ^^ 

#interiør #mat #vilt #hjort #jakt #middag 

6 kommentarer

Siste innlegg