DA VAR VI I GANG!

MED GANG….

Oh yess! Har vi ikke først sukket for et ferdig prosjekt så var vi plutselig i gang med et nytt! Denne gangen det største vi har begitt oss ut på, men vi er klare å gleder oss til å se resultatet 🙂 Alle vegger, dører og listverk i gangen skal males, og noen vegger skal tapetseres for å bryte litt av og skape kontraster og liv. Trappen og rekkverket skal males i en hvit tone, som resten av listverket. I trinnene skal samme laminat som vi skal legge nytt på gulvet . Grålige toner skal være tema, å jeg gleder meg til å vise dere tapeten vi skal ha! Denne er helt ny, fra Lexington, som også nettopp har sluppet sin aller første tapet kolleksjon. Tapeten distribueres av Borge, og er bestilt hos Interiørfaghuset T. Lund på Forus.

 

I helgen starta Pål Børge med å rive bort gammel laminat og fjerne lister fra alle gulv. Snart ser det ut som rene byggeplassen i gangen vår, å jeg digger det! Har skikkelig troa på at dette kommer til å bli veldig bra ^^ Det jeg gleder meg mest til er å gjøre gangen kaldere, å få bort fargen av tre. Bare å piffe opp sistnevnte vil være med på å skape enda mer helhet og sette mer av vår personlighet i huset. Førsteinntrykket har også veldig mye å si for et hjem, å slik som det har sett ut til nå har det ikke vært helt på linje med resten 🙂 

 

 

 

Laminaten som skal legges i alle trinn og på alle gulvflater her i gangen er den samme dere såvidt ser snurten av på vårt soverom, inn døra til høyre i bilde. Lys og grålig. Nå kveld tenker jeg det blir en ny runde med pussing og sparkling igjen, og starte å male tak. Som dere kan se på et av bildene over er det panel i taket, noe som går igjen i hele gangen. Dette skal beises med hvit interiørbeis slik at treverket skimtes såvidt gjennom. Målet med første etappe er å bli ferdig med å sparkle, pusse vegger og male tak i løpet av helgen. Greier vi det er vi kjempe fornøyde 😀 Til nå er det Pål Børge som skal ha æren for starten, da jeg har drevet med husarbeid og selvfølgelig vært sammen med gutten vår. 

Siden jeg slet så mye med bekkenet i slutten av sist svangerskap kommer jeg til å være ekstra på vakt denne gangen, å ikke holde på i stillinger som kan være ødeleggende. Og absolutt ikke ta de tyngste løftene. Jeg vil også være veldig forsiktig med å gjøre for mye av det gode, med tanke på oppussingen å skal hele tiden ha dette i bakhode mens jeg jobber. Sist bånna jeg på med alt, å gikk på en skikkelig smell som resulterte i at jeg endatil trengte hjelp til å komme meg på do til tider… Følelsen av å bli hemma i ting jeg vanligvis gjør uten problemer, den var virkelig skremmende, å en jeg ikke vil kjenne på igjen ! Målet er å holde meg normalt på føttene hele svangerskapet, så jeg får bare være ekstra forsiktig å heller ta meg ekstra god tid i det jeg skal gjøre. ^^

Ha en herlig kveld alle sammen! Da tar jeg fatt på malerkosten 😀 
 

 

–> Følg gjerne bloggen på facebook for oppdateringer og tips! <–

 

4 kommentarer

Siste innlegg