KLASSISK OG TIDLØS TAPET I HUS!

God kveld kjæreste lesere! Er det noen som er spente på tapet og maling til gangen?^^

 

Inneholder annonselink


 

På lørdag var jeg hos Interiørfaghuset T. Lund på Forus å henta tapeten som hadde ankommet. Selv om jeg har sett den både på nett, i liten katalog og den store Lexington boka med alle tapetene helt originale i, er det alltid spennende når selve rullene kommer å man får se alt i et større bilde. Jeg henta også maling til de veggene som ikke skal ha tapet, og til trapp, dører og listverk ellers. Malingen er fra Nordsjø å den skal dere få vite mer om etterhvert. 
 

 

 

Viss denne ikke er lekker, da vet ikke jeg! 😀 Jeg har fått øynene ekstra godt opp for striper, å er det noe som er skikkelig klassisk og tidløst så er det nettopp striper som dette. Her snakker vi New England, lun og avslappende stemning inspirert av de berømte linskortene til Lexington. Herlighet som jeg gleder meg til å få disse rullene opp på veggene!!!!  Malingen kommer til å harmonere godt med tapeten, og det blir den mørkeste tonen som dere ser i tapeten. En beige aktig eller varm grå, litt ettersom hva den går sammen med. Passer veldig godt til gulvet, da de lyseste punktene fra 2 stavs laminaten kan minne litt om de stripene her. Samtidig som den bryter også da den er kaldere. Siden vi ikke har noen vinduer i gangen tror jeg alt vil forandre seg litt etter lysene i rommet, og gå veldig pent sammen. 

 

PB har vært kjempe flink i helgen å fått ferdig alle gulvflatene. Neste steg blir nå å dekke gulvet med papp, maskere, og starte med grunning og videre maling 😀 Da vil rommet virkelig starte å skifte farge. Samme laminat som på gulvet skal i trinnene, og her blir det nok en hel del jobb. I stedet for lister i aluminium på ferdige trappenese trinn, skal vi ha hvite tynne lister og en tynn gjennomsiktig tape for å få antiskli effekten. Vi velger å ikke bruke aluminiums lister siden dette blir veldig dominerende, og heller ikke ferdige trappenese fra laminat leverandør da sistnevnte blir en ekstremt dyr løsning da vi har så mye trapp. Vi vil heller prøve med vanlige lister først, og om dette ikke blir noen suksess kan det enkelt byttes ut i ettertid. 

 

Tenk at jeg snart kan begynne å dille å dalle i gangen også ? Jeg blir bare mer og mer glad i huset vårt i Kvitlyngveien, å passer på å fylle hver en krok og vegg med sjel, drømmer og kjærlighet. I fjor kjøpte vi dette huset sammen, og her skal vi leve ut drømmer og skape masse flotte minne sammen som familie og med familier og venner fra begge sider med oss. Det såkalte “drømmehuset” mange har i tankene, det tror jeg ikke man kan kjøpe for penger. Det samme gjelder lykken. Alt må skapes over tid, å sammen er vi godt på vei! 😀 <3

–> Følg gjerne bloggen på facebook for inspirasjon og tips fra hjemmet vårt! <–
 

#oppussing #hus #hjem #interiør 

4 kommentarer

Siste innlegg