EN PRINSESSE I MORMORSTRIKK, Å EN MÅNED FULL AV GLEDE!

Tenk at det nå har gått allerede fire uker siden denne prinsessen så dagens lys for første gang. Er det ikke utrolig ? Fra å være max uheldig syk, samtidig som jeg var gravid til å plutselig havne oppi en rask fødsel, satt jeg her en måned senere nesten som et spørsmålstegn. Hvor ble tiden av? Sikkert det spørsmålet som svirrer mest oppi hodet til alle foreldre vil jeg tippe, da alt går så utrolig fort. Det at jeg trodde tiden gikk fort uten barn er nesten flaut når jeg tenker på det, da det ikke var en smule en gang i forhold til nå når jeg ser 2 små mennesker utvikle seg hver eneste dag.

 

 


 

Etter å ha strikket masse pent til to små gutter tror jeg min mor syntes det var veldig stas å få strikke litt jente klær ^^ Hun er såå flink å ikke minst utrolig snill!! 

Snakk om å få den dukka du drømte om da du var liten jente, å nå i et helt levende eksemplar. Jeg er så utrolig glad i denne jenta her, å storkoser meg med å bli bedre og bedre kjent med henne hver eneste dag. Hun er en rolig og fornøyd liten frøken, og prikk lik sin bror å se til. På disse bildene er hun forresten 10 dager. Tok disse bildene samtidig som nyfødt bildene.

 

 

Kjolen hun har på seg heter “blondekjolebody” å mer om den og mønsteret får du tak i HER. Den er strikka i tynn merinoull.

Jakken hun har på seg heter “Snuppsi-babyjakke” å den er fra den første Klompelompe boka. Utrolig søt, og med et veldig vakkert mønster bak, som jeg dessverre ikke har fått med meg her på bildene. Denne ble strikka i 2-4 mndr, i silke alpakka fra sandnes garn . I følge min mor er Klompelompe generrellt lite i størrelsen. Julie hadde enda ikke nådd igjen fødselsvekten sin på disse bildene, så hun var fortsatt under 2,9 kg her. Selv hadde jeg ikke trodd at størrelsen på denne kjolen var 2-4 mndr . 

 

 


 

“Fra da du var en ørliten spire har vi elsket deg, å lengtet hver eneste dag etter å få møte deg. Du viste stadige tegn til at du var der inne, å da moren din ble syk, var hver et lite spark en oppmuntring om at noe skikkelig bra var rundt hjørnet. På sykehus oppholdene var du med meg hele tiden, å ga meg håp der alt virka håpløst. Du kom som en ekstra liten overraskelse, og du kom da mor trengte deg som mest. Du har en storebror som er stolt og som har vist masse empati og omsorg fra dag 1. Han er kanskje veldig veldig liten, men det at han bryr seg masse om deg er det ingen tvil om! Det første han sier på morgenen er “hei”, å det andre han sier er “baby”. Det slår aldri feil at du er det første han tenker på på morgenene, å den første han ser etter om vi går inn på soverommet vårt eller opp i stua. Du er heldig lille venn, med mange gode folk rundt deg. Å heldig som har blitt født inn i et lass av kjærlighet på alle kanter! Jeg og far er utrolig stolte og glad i deg, lille vakre jenta vår, å vi skal alltid være der for deg! <3 “

 

Jeg må gni meg i øynene hver eneste dag.. Er dette et veldig bra eventyr, eller er det virkelig sant ? <3

 


 

-> Følg gjerne kvitlyngveien.blogg.no på facebook (HER) , for oppdateringer, tips og inspirasjon <-

 

 


 

#baby #strikk #håndarbeid #babystrikk #barseltid #nyfødt

4 kommentarer
    1. Flotte bilder. Nydelig jente.
      Plaggene er ikke i størrelse 2-4 mnd , men 3,6,9 mnd osv.( har oppskriften selv)

    2. Så vakkert alt sammen! Skjønn lita jente med fine klær. Nesten synd barnebarna har blitt så store allerede. Det er lenge siden jeg kunne strikke babyklær til dem. Det er så sant, tiden raser avgårde, nyyyt den!

    3. Gørill: Tusen tusen takk for det, snille deg 🙂 Veldig hyggelig at du tok deg tid til å titte innom bloggen 🙂 Tiden går så alt for fort, å jeg skulle ønske øyeblikkene varte litt lenger <3 Ha en herlig søndag!

Siste innlegg