BLI MED INN I ET STRØKENT FERIEHUS!

Ja, jeg skrev vel at vi var på en hytte i Lyngdal.. I grunnen er det nok mest riktig å si feriehus. Dette var både en etasje og veldig mange rom fra å være en hytte etter min mening. Men! For et sted sier jeg bare!! Å vi er evig takknemlige for at vi fikk lov til å sjekke inn her, en hel uke 😀

 

 

Inn i hytta tar jeg dere rett til stuen. Og selve perla innendørs. Enkelt, elegant og lekker stil. ikke for mye, men akkurat passe. Stor og romslig stue med 2 gode sittegrupper og ellers mye luft i rommet. En fantastisk utsikt ned på Rosfjorden går igjen langs hele den ene siden av huset. 

 

 

Fra stuen kunne man også gå inn på et bad, med dusj og en deilig badstu! Den måtte vi selvfølgelig teste ut første kvelden, å lett om jeg kunne hatt en slik hjemme!  Kanskje noe å gjøre om vedboden til Pål Børge etterhvert.. Thihi nei det spørst om det ville kommet på tale…. Merkelig nok har jeg dessverre ikke fått med bilder av badene.

 

 

Når vi kommer inn i hytta kommer vi til en åpen gang mot kjøkkenet. Som stuen er kjøkkenet også veldig romslig, med mulighet for å lage til et stort langbord om man er fullbooka hytte. Med åpning inn til stuen var dette helt perfekt for små barneføtter som flyr rundt. Mye god boltreplass her og samtidig god oversikt. Om vi ikke regner med lille Julie, var vi 11 stk rundt bordet, å kunne også vært fler uten at man hadde følt det ble trangt på kjøkkenet. 


 

 

2. Etasje besto av 6 soverom, 2 bad med dusj, og en stor og luftig loftstue med en koselig sofa og tv krok. I hver ende av Loftstuen var en dør inn til en liten gang, hvor man igjen fant 3 soverom + 1 bad. Perfekt lagt opp til at 2 store familier kan sove i hver sin ende 🙂 

 

 

Bilder interesserer oss bare mer og mer, og jeg likte veldig godt de som hang i hytta. Jeg er veldg glad i landskap, å spesielt motiv fra kysten. Pål Børge er nok mer på det abstrakte, så vi spøker litt med hvordan hjemmet vårt vil bli seende ut om noen år, med alle de ledige veggene vi har nå.. Thihi ^^ Store bilder er veldig pent på ellers rene vegger, å jeg tror vi begge er enige om å ikke ha veggene fulle.


 

 

2 min i gåavstand fra hytta var en koselig lekeplass nede ved sjøen. Det blåste en god del da vi var her, så vi hadde nok vært her nede enda mer hadde været vært litt mer hyggelig. Aldeles nydelig, idyllisk og perfekt for barnefamilier. Hytta eies av arbeidsplassen til Pål Børge, å er veldig populær å leige. Så utrolig flott for de ansatte å ha muligheten til å få reise til et så koselig å tilrettelagt feriested som dette! Vi var heldige som fikk en fin uke her i år, å håper vi får muligheten til å ta turen hit igjen både store og små. Aleksander var så trett og sliten etter alt han fikk oppleve her nede, at han sovna få minutter etter at vi satt oss i bilen på vei hjem ^^

 

Takk for oss, kjære, vakre Sørlands paradis! - Jeg håper vi sees igjen en gang :) Her var virkelig rom for alle! <3


 

–> Lik gjerne bloggsiden min på facebook, for oppdateringer, tips og inspirasjon! <–  

–> @interiorbymarie på instagram <–

2 kommentarer

Siste innlegg