URBANPIKEDRAKTEN VOKSER, SMILER OG LER!

 

Husker dere denne søte drakten her ? Urbanpikedrakt med oppskrift fra Be Charmed av JMHK. Helt skjønn sier jeg bare! Å på verdens nydeligste jente i mine øyne, passer den helt perfekt! Strikk er fint på alle synes jeg, å jeg elsker at det bare blir mer og mer inn i tiden. Det er jo bare helt fantastisk vakkert!!! Å på babyer og barn, synes jeg strikk bare blir enda vakrere 😀 

 

 

Oppskriften kan kjøper for 45kr HER. Denne er strikket i klompelompe sitt garn, “spøt”. Helt fantastisk mykt og deilig!!!

 

 

 

 

 

Julie vokser og utvikler seg. Hun er en blid og aktiv liten jente som vet hva hun vil. Men det er ikke alltid hun får det helt til 🙂 Alt skal læres, å nå nylig hørte jeg fra en koselig dame noe jeg bare er nødt å sette litt fokus på når jeg er inne på det med utvikling. Vi har mye vi kan lære av barna, når det gjelder hvordan de utvikler seg! Bare se hvordan de kjemper og aldri gir opp! Vi voksne har ofte lett for å gi opp når det er noe vi ikke får til.. Men om man hadde lært litt mer av barna, og faktisk også  av babyene, så tror jeg vi kan klare enda mer! For hadde et barn lært å snu seg rundt om det hadde gitt opp etter noen forsøk i starten ? Hva gjør vel ikke et barn om det snubler når det er i ferd med å lære å gå ? Jo det reiser seg opp igjen… Ramler og ramler, men kommer desto mer styrket opp igjen, å videre går det fremover og fremover. Er det ikke helt fantastisk ??! 

Vi gir ofte alt for lett opp. Å selv om det er lettere sagt en gjort, prøv å tenk på dette neste gang du er i ferd med å gi opp. At om du hadde gitt opp i starten, hadde du aldri kommer hvor du er i dag.. 

 

 

Denne jenta har et helt liv foran seg å skal nok ha mange knall og fall på veien. Jeg skal være tilgjengelig på sidelinjen så godt som jeg kan, å storkoser meg med å være en del av de dyrebare øyeblikkene <3 Julie har allerede rukket å bikke 6 måneder. Et helt halvt år! Jeg trodde tiden gikk fort med barn nr 1.. Men denne gangen har jeg såvidt fått blunket før hun plutselig ler, ruller rundt, leker på gulvet å “prater” med de fleste hun møter. Hvor ble den lille babyen min som sov på magen min av ? Den som såvidt beveget litt på seg, og som en periode ga små spark i magen min som livstegn.. 

 

 

Det er mange grunner til at livet er et mirakel dere. Når jeg ser på denne lille tutta, i nydelig strikk fra hennes flinke og uendelig snille mormor, så må jeg klype meg litt i armen å sjekke om dette er drøm eller virkelighet.. Takk for at du ga meg livet mor, slik at jeg kunne gi det videre til Aleksander og Julie 🙂 <3 Jeg elsker denne tutta og broren hennes mer en noe annet, å er virkelig stolt over å kunne dele dem litt med dere 🙂 <3


 

 

–> Lik gjerne bloggsiden min på facebook, for oppdateringer, tips og råd! <–
 

Følg gjerne –> @barnebarnstrikk på Instagram <– for MASSE lekker strikke inspirasjon til barn og baby <3

 

#urbanpikedrakt #strikk #baby #familie #barn #strikking #håndarbeid

 


 

3 kommentarer
    1. Hei, allerede spurt men fikk ikke svar. Hvor er knottene på skoskapet ditt fra?

    2. Olja: Heisan 🙂 Beklager så mye for at jeg ikke får svart med en gang! :O Viss du mener de avlange så er de fra Riviera Maison, kjøp hos Paradiset Interiør. Det store skoskapet i inngangspartiet har en diamantlignende knott som jeg ikke husker helt hvor jeg kjøpte dessverre. Ha en fin kveld 🙂

Siste innlegg