DEKK DITT HØSTBORD, OG SKAP GODE MINNER!

 

Høsten er tid for kos! Det og samle venner og familie rundt bordet, er koselig hele året. Men kanskje litt ekstra koselig og sjarmerende når været rusker på ute ? Det er mye vi kan gjøre for å få det koselig. Og en ting jeg bruker å gjøre for å vise at jeg setter pris på besøket og for å skape litt ekstra kos rundt det hele er å pynte bordet! Med bordet fullt i små koselige ting, levende lys og friske blomster, det er for meg mye av måltidet når jeg skal tilberede et. 

 

 

Kongler og furu er veldig høst for meg! Og noe som blir og se mer og mer av frem mot jul. Siden det også er jakt sesong, er det mange som forbinder høsten med vilt, som også er representert på bordet. Boblen vasen til Finn Schjøll, ELSKER jeg å bruke på denne tiden, og denne gangen er det tilfeldigvis også blomster fra Finn Schjøll som jeg fikk av verdens snilleste farmor i forkant av denne middagen. Jeg valgte å dele opp buketten, og fikk enda mer utav den på denne måte. Sammen med litt ekte furu ble det helt perfekt for anledningen, og ga selvfølgelig den gode høst duften til bordet.

 

 

 

 

I sofakroken har jeg kunstige roser fra FEEL

//

Mørke fløyelsputer fra Lama, Halvor Bakkes kolleksjon

//

Detaljer i kurv fra Riviera Maison

//

Dekke brikker fra FEEL

//

Pyntepute beige, laga selv 

//

Pyntepute strikka fra Kremmerhuset

 

 

 

 

 

 

Utbena lammelår sto på menyen med friskt tilbehør og hjemmelaga saus. Faren til PB har beina ut låret, og er bare superflink!! Jeg stappa i det hvitløksfedd og smurte godt inn med salt og pepper. Siden hele steken var på hele 3 kg, stekte jeg den i ca 3 timer på 125grader, midt i ovnen. Sammen med steken og smøret jeg hadde i formen, hadde jeg gulerøtter for å få kraften enda bedre. Personlig er ikke lam favoritten, men av en eller annen grunn er lammelår likevel noe av det aller beste jeg vet!! 😀 Jeg har bare laga dette en gang før, så jeg er fornøyd med egen prestasjon.. Thihi.. Dette må vel være et “koneemne” som de sier..?? 

 

 

Vi har hatt en helt magisk dag, store og små! Å nå er koseklærne på , og jeg skal nyte kvelden i sofakroken med farmen på skjermen og hoppe i loppekassa etter det. 

Jeg mener det er så viktig å ta vare på slike stunder som dette, å stelle i stand av og til! Det å komme sammen med familie, la barna få bli godt kjent med generasjonene foran seg og skape gode tradisjoner og minner.. Ja det er virkelig verdifullt! Ingenting varer evig folkens.. Men minner! De varer evig i deg! 😀 

 

Jeg er foressten nominert til en blogg konkuranse, å håper dere vil gi deres stemme til meg her 😀

–> Lik gjerne bloggsiden min på facebook, for oppdateringer, tips og råd! <–

 

 

2 kommentarer

Siste innlegg