DÅPSDAG MED BLOMSTER FRA VEIKANTEN!

Jeg har vært så heldig å få lov å pynte til dåp, og har gleda meg til å vise dere! Bordkortene er helt spesielle og mye er laga selv og henta fra naturen. For en flink søster jeg har som er så kreativ som dette!! Er dere klare for masse inspirasjon ?!

 

Vasene som er brukt her er «Boblen» til Finn schjøll og Magnor i ulike størrelser. Jeg samler til bryllupet vårt og synes det er veldig gøy å få teste ut disse i ulike settinger som gir meg en fordel til den store dagen.

Blomster er en viktig del av et selskap, og setter liksom prikken over i’en på et festbord. På denne årstiden vi har nå kan man finne mye fint ute, og hva er vel vitsen med å bruke penger på masse blomster da ? «Hundekjeks» fra veikanten og «Blåbærlyng» står i fokus her. I de største vasene er det også brukt litt hortensia som søsteren min fikk fra plantene til mor. Enkelt og helt nydelig! Faktisk så synes jeg «hundekjeksen» er mye penere en brudeslør, og et helt perfekt alternativ. Spesielt om man skal ha store mengder, da det bare er til å forsyne seg ute. Ingen blir jo sure om man tar litt «ugress» ? Thihi ^^

 

 

Hekla smokker lå mellom vaser på bordene. Disse hadde jeg aldri sett før, og syntes de var supersøte!! Veldig koselige å ta vare på, og med en liten lapp festa på kumme disse gjort seg utmerket som bordkort også. Det er så vakkert når ting er hjemmelaga synes jeg, det blir liksom et enda mer personlig preg og sjel over det hele. Og bordkortene!! Gurimalla så søøøte!! Her har søsteren min funnet en mal som jeg tror hun betalte for å få ut. Kjempe stilige og virkelig til å ta vare på som et minne for gjestene.

 

 

En herlig familie på fire, det er det ingen tvil om <3 For en flott gjeng!!

 

 

Kjempe stolt var jeg som fikk æren av å være fadder for lille Luca. Sammen med en tante på faren sin side var vi to stolte faddere denne dagen. Kjempe koselig! Å ekstra stas synes jeg det var å få bli spurt om dette siden jeg også var så heldig å få ønske han velkommen til verden under fødselen. Woow!!

 

 

På menyen sto smørbrød, og dette ikke hvilke som helst. Farmor og Mormor til dåpsbarnet laga alle sammen selv, og som vi sa flere så kunne de jammen ha startet catering firma.. Kjempe gode! Så dette var virkelig bra jobba. Mormoren laga også en veldig koselig kransekake som pryda gavebordet frem til den fikk ben og gå på under kaffen.

 

 

Dåpskjolen er nesten et kapittel for seg selv. Den er sydd av dåpsbarnet sin Oldemor og Mormor, og er brukt til både storebroren til Luca og barna mine. Veldig stas og for en nydelig kjole! Det er også sydd to luer som hører til, en til gutt og en til jente. Her er det skikkelig flinke hender som har jobba og det er en glede hver gang den er å se på et dåpsbarn.

 

– Gratulerer kjære lille Luca, med dåpsdagen din! Håper for deg at den ble kjempe fin! Iallfall ble den det for slekten din <3 Vi er stolte og glade for å ha deg med på lag, og takker for en nydelig feiring denne vakre dag!

Jeg er utrolig glad i deg lille sjarmør! Håper alltid du  beholder ditt smittende humør <3 Livet det går både opp og ned. Med deg så håper jeg en dag du ser, at du kommer lengst om du ler.


~ Lik gjerne bloggsiden min på facebook for oppdateringer og koselige tips! ~  

#dåp #diy #selskap #interiør #blomster #familie

0 kommentarer

Siste innlegg